zoals de titel al doet vermelden ben ik op zoek naar een kroon.
Ik heb de vraag van een vriend gekregen of dit horloge ( enzo tempo) nog te redden is ( meer vanwege emotionele waarde ). Hij vertelde mij dat hij het horloge droeg, en op een dag zomaar de kroon kwijt was.
Voor het idee: de kast is 40 mm ( zonder kroon of pushers)
Zoals op de foto te zien is, is het asje om de uren mee te verstellen nog wel aanwezig. Dus ik denk dat de kroon gewoon van het schroefdraad is losgedraaid.
Weet iemand waar ik een losse kroon kan krijgen? Het mag best een kroon zonder opdruk zijn.
Kroon is zeker weten niet er af geknapt? Dat het uiterste eindje van de stift afgebroken is?
Ik heb een bakje vol kronen, maar dan zouden we een heleboel moeten proberen, en dan moet je het zien zitten naar Oost Groningen te komen. De snelste manier heeft Mathias hierboven al genoemd. Zo duur zijn die dingen niet, in ieder geval goedkoper dan de “emotionele waarde” van dit horloge.
Kroon is zeker weten niet er af geknapt? Dat het
uiterste eindje van de stift afgebroken is?
Ik heb een bakje vol kronen, maar dan zouden we
een heleboel moeten proberen, en dan moet je het
zien zitten naar Oost Groningen te komen. De
snelste manier heeft Mathias hierboven al genoemd.
Zo duur zijn die dingen niet, in ieder geval
goedkoper dan de “emotionele waarde” van dit
horloge.
Ik was er al achter gekomen dat het een blokker merk is :+
Gelukkig is Oost-Groningen geen ramp, woon zelf vlak bij Groningen.
Ik zal straks even de kroon opmeten!
Edit : de kroon is niet afgeknapt, ik zie dat het asje mooi conisch afloopt. De as is 0,85 mm dik.
Ik heb misschien een passende kroon gevonden van een horloge van vergelijkbare eh, afstamming als die enzo tempo. Mijn schuifmaat ben ik helaas even kwijt, ik ben de puinzooi van mijn hobbyruimte aan het opruimen
Ik heb mijn aldi digitale schuifmaat weer gevonden! Volgens het ding is het asje waar de kroon vanaf komt 0,86mm dik, maar soms ook 0,85
Wou je hem nog hebben? Ik ga volgende week een week weg, maar ik heb misschien nog tijd om het ding in een envelop te schuiven als je me even een privébericht stuurt met je adres.