Kroon kapot Damasko

Ik begrijp je skepsis, maar wanneer ik bijvoorbeeld dit bericht lees (met stap voor stap fotoreportage) dan is mijn interesse toch gewekt.

Eenvoudigweg constateren dat KAl(SO4)2 ook een andere, onschuldige toepassing heeft, is natuurlijk geen bewijs dat dit niet werkt. Tot aan eind jaren ‘30 werd uraniumoxide uitsluitend gebruikt om glas groen te kleuren, bijvoorbeeld :wink:

Overigens heb ik je advies opgevolgd en het Wikipedia artikel over kaliumaluminiumsulfaat gelezen, waar ik hetvolgende aantrof:

1 like

Ha! Goede vraag! Ik ben geen flipperaar per sé. Ik denk serieus dat hij nooit weg gaat!

Als het klikt hecht ik mij aan metaal. Mijn eerste horloge uit 1970 doe ik ook niet weg. Ik heb mijn Moto Guzzi uit 1970 ook al 30 jaar. (wel vele andere motoren daarnaast gehad hoor). Mijn eerste Zippo, al rook ik al heel lang niet meer, mijn Buck Hunter zakmes (nou ja, zak).

Er zijn wel wensen voor erbij hoor. Maar op heel veel punten is deze Damasko het beste horloge wat er is. De wijzers op lengte, beter afleesbaar dan enig ander horloge, gebouwd als een tank en extreem nauwkeurig (dit jaar nog niet gelijkgezet en loopt nu 4 seconden voor).

Ok. Heel mischien later een Damasko met een draaibare bezel. Maar erbij, en niet in plaats van. En zo hard is dat nou ook weer niet nodig. Saai? Nee. Ik mag vreemdgaan maar het is een goed huwelijk. :slight_smile:

3 likes

Haha…fantastisch. Zo hoort het eigenlijk idd. :+1: Leuk om te horen. En ja een Damasko klopt gewoon op alle punten. Ongelofelijk veel kwaliteit voor de centen.

U heeft helemaal gelijk, ik heb uit mijn nek zitten…
Ik was in verwarring met Sinn.

En het is waaibomen hout en pisbakken staal.
Ik ben geen metallurg, misschien hebben ze bij Sinn
meer info over wat dit zgn U boat staal precies is.

Voor het ventileren van al deze onkunde zal ik mijzelf een gepaste lijfstraf toedienen.

2 likes

Welnu, dat is nou ook weer niet nodig,we wonen in Nederland en niet in Pakistan.
Inmiddels heb ik naar aanleiding van de input van @Hieronimus het artikel gelezen over het metaal wat nu wordt gebruikt bij de bouw van duikboten. Het exacte proces zal niet worden prijsgegeven dus blijft het gissen.
Dit is ook nieuw voor mij, kennelijk zijn de nieuwe innovatieve ontwikkelingen op het gebied van metaal bijzonder snel gegaan.
Niet zo verwonderlijk, eind jaren 70 wisten we immers ook niet wat een computer was, de meeste dachten dat het een apparaat was met een beeldscherm en dat je er een schijf of grammofoonplaat in kon stoppen en dan maar afwachten wat er gebeurde.

Het U boat staal is, zoals ik het heb gelezen, een nieuwe manier om metaal in een bepaald proces dusdanig te bewerken dat de oppervlakte extra wordt verhard waarbij de taaiheid niet verminderd en wat het meest interessant is dat de corrosie door het zeewater verminderd.
Voor duikhorloges is dat zeer interessant, niet zozeer het verharden van het metaal.
Zo zie je maar weer, wat er tegenwoordig allemaal kan.

2 likes

En inmiddels al iets verder gekomen @John1968 ?

1 like

Heb e-mail contact met Damasco en ik kan hem opsturen. Dan maken ze een prijsopgaaf voor me.
Alleen is het nogal druk daar denk ik want je krijgt pas na een week antwoord. (Of ben ik nu zo ongeduldig🤔)
Dus het is afwachten

1 like

Ik zou sowieso even wachten met versturen tot na de feestmaand.
Leveranciers en bezorgbedrijven hebben het dan heel druk en is
de kans op foutjes/zoekraken ect. veel groter.
Succes! :+1:

2 likes

Dergelijke afgebroken stift is met het juiste gereedschap
en een “beetje” kennis best wel te verwijderen hoor :+1:

Is dat zo? Wat ik begrijp van hier kan ik hem het beste opsturen naar de fabriek.
Heb even op je site gekeken en ziet er goed uit zeg

“[quote=“John1968, post:70, topic:177772”]
opsturen naar de fabriek
[/quote]”

Is natuurlijk een optie :thinking:

Niet geschoten is altijd mis :flushed:

Sorry volgorde v d foto’s klopt niet helemaal :weary:

2 likes

Knap werk hoor.
Maar hoe doe je dat precies?

Het bijkomende pluspuntje is dat dmv microwelding
de stift en kroondeel enigsins warm zal worden en zodoende de locktite doet loslaten :wink:

2 likes

Exact dit. Ik vernam van Bensontrade laatst nog dat Damasko het gedurende deze maanden erg veel drukker heeft. Met bijbehorende langere levertijden als gevolg.

1 like

Dus NOG meer geduld opbrengen😢

1 like

Is ie hersteld :thinking:

Yep. Heb net een mail gehad dat hij klaar is.
Moet alleen nog even geld overmaken :weary: en dan sturen ze hem op.
Heeft al met al wel even geduurd maarja,zaten ook een aantal feestdagen tussen.

2 likes

Super :+1:

1 like

Eindelijk vandaag mijn Damasko terug.
Werkt weer perfect alleen zitten de pushpins er niet in​:thinking::flushed:
Dus maar een mailtje gestuurd. Hoop dat ik ze snel hebt want nu kan ik hem nog niet om😢

En waren ze aardig voor je? :wink:

1 like