Kroon los van ETA 7753, groot probleem?

Na enige jaren plezier gehad te hebben van mijn horloge met (imitatie?) ETA 7753 uurwerk, heeft de kroon losgelaten toen ik hem uittrok om de datum & tijd in te stellen. Na de kroon teruggeplaatst te hebben kan ik het uurwerk niet meer opwinden laat staan datum & tijd veranderen. Heeft iemand enig idee of dit defect een probleem is of relatief eenvoudig te repareren?

Dat is inderdaad een defect. Heeft te maken met het tirette mechaniek. (gebroken tirette veer, denk ik). Moet door een horlogemaker te herstellen zijn.

Bedankt voor je reactie. Ik moet mijn post aanpassen: na wat zoekwerk ben ik tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk een aangepast 7750 uurwerk betreft. Ik heb hier geen vergrootglas maar het lijkt er op dat de stem is afgebroken en een deel hiervan in de kroon is achtergebleven. Is dit een reparatie waar horlogemakers vaker mee te maken krijgen: het vervangen van de stem en het verwijderen van de achtergebleven restanten in de kroon zodat deze weer teruggeplaatst kan worden?
(edit: namaak verboden)

mogen we de voorkant van je horloge ook zien?

Heb toch vaag het vermoeden dat het niet om een origineel merk exemplaar gaat,

(foto was geplaatst, horloge is namaak, foto is verwijderd. Modd)

Deze topic is nu gesloten. Nieuwe reacties worden niet langer geaccepteerd.

1 like