Anderhalf jaar geleden heb ik een Meistersinger IZ gekocht met ETA-2801 handopwinder. Ik heb meerdere horloges en draag hem niet vaak. Een half jaar geleden toen ik hem droeg, stopte het horloge. Met opwinden bleef de kroon doordraaien en ging hij niet meer lopen. Horloge naar Meistersinger gestuurd en gerepareerd. Nu na misschien in totaal 10 dagen dragen weer precies hetzelfde. Voor alle duidelijkheid, ik heb de kroon niet te ver doorgedraaid, want het probleem ontstaat spontaan en niet tijdens opwinden. Een mail met vragen hierover aan Meistersinger drie dagen geleden is nog niet beantwoord. Suggesties?
Groet Roelof
Garantie geval, in elk geval garantie op de reparatie.
Even achter de mail aanbellen, maar is natuurlijk lastig in het weekend.
Maar ik zou ook betere service verwachten / wensen.
Voorlopig even geduld.
Dat is balen, maar zoals al gezegd: garantie. Gewoon nog even geduld hebben.
Succes
Ik bedoelde eigenlijk ook suggesties over wat de oorzaak kan zijn, gezien het tweemaal in korte tijd optreden. Uiteraard is er nog garantie, maar kan het een structurele fout in het uurwerk zijn, waardoor ondanks reparaties het euvel zich blijft herhalen en ik beter een nieuwe kan claimen?
Roelof
Ik zou een nieuwe claimen.
Er is iets grondig mis met het uurwerkje…radarwerk, stift, aandrijfasjes e.d.
Mijn vertrouwen in het horloge zou weg zijn.
grt
Peter
Gewoon even wachten. de merken zijn vast druk met Basel, en garNtie is garantie.
Beste Roelof,
Ik ben de agent voor MeisterSinger in Nederland en vindt het vervelend om te horen dat je deze ervaring heb met MeisterSinger. Over het algemeen zijn consumenten en juweliers tevreden over de kwaliteit van ons merk en de verleende service. Door de voorbereidingen van Basel kan het zijn dat beantwoording van de mail iets achter loopt. Als je mij even per e-mail (adres vindt je op timecompany.nl) aangeeft wat het serienummer is van je horloge dan kijk ik begin volgende week even e.e.a. na en informeer je dan even per mail. Vanzelfsprekend valt dit onder garantie en gaan we dit z.s.m. oplossen.
Met vriendelijke groeten,
John van Steen - Time Company
P.s. Niet via een PB reageren maar via e-mail, omdat ik niet altijd op het forum kijk.
Hallo John, kijk, dit is een reactie waar ik iets mee kan, bedankt. Ik heb je een mail gestuurd.
Groet Roelof
Kijk dat word netjes en snel opgelost!
Zoals beloofd kreeg ik vandaag een mail van John van Steen van TimeCompany met uitleg en de toezegging dat er een nieuw uurwerk wordt geplaatst. Hulde voor deze zeer adequate en snelle (re)actie.
Groet Roelof
:~
Geen discussie, gewoon afhandelen…
Geweldige service van Meistersinger (John), dit is pas reclame! :~
Hier word ik nou vrolijk van:)
Super! Van deze reclamestunt kan Ricardo Slee nog wat leren:+. Warme douche voor Meistersinger!
De Meistersinger is inmiddels terug met een extra band en in een mooi bruinleren etui. Handig voor als je op reis gaat en meer horloges meeneemt.
Groet Roelof
Da’s niet alleen een warme douche voor MeisterSinger, maar meer een heerlijk bubbelbad met ontspanningsmassage erbij. Keurig opgelost! MeisterSinger snapt het!
voor Meistersinger.
Mvg,Radjoe
Zo, da’s pas service! Dikke duim omhoog voor Meistersinger. (tu)
Ik zou nog ff een paar dagen wachten met applaudiseren, warme douches, bubbelbaden enzo… 
Nee, serieus, heel netjes en snel afgehandeld. Chapeau! :~
Netjes afgehandeld, maar hebben ze je ook verteld wat er aan de hand was en hoe ze het hebben opgelost?
Ook neem ik aan dat je weer garantie op de reparatie gekregen hebt.
Deze keer was de veer kapot, terwijl hij stopte uren nadat hij was opgewonden. Dus met het te ver doordraaien bij opwinden kan het niets te maken hebben. Het horloge heb ik 1,5 jaar, dus nog 6 maanden garantie. Ik neem ook aan dat er op reparaties een vorm van garantie zit.