Kroon open en gaan douchen

Hahah. Ik zal het onthouden next time. Nice one.

1 like

Ik doe dat al jaren, badderen, douchen, zwemmen, handen wassen, koken en zelfs incidenteel saunabezoek met horloges om de pols.

Alles van 50m WR of meer heeft het altijd nog zonder probleem overleefd.

Één uitzondering daargelaten. De speedy was breekbaar.

4 likes

Nee, als ik klaar ben met douchen doe ik hem juist weer af…

2 likes

…Hmm…misschien dan toch meer te maken met de hackstand waar het te lang in heeft gestaan…(just guessing).

Ondertussen lijkt hij weer redelijk normaal te lopen. Ik kijk het nog even aan en anders mijn horlogemaker even contacten.

Zou ik niet doen. Als het roest ben je verder van de pad.

Met de kroon open in een bak rijst (droog, niet gekookt) onttrekt vocht, maar kan wel weer rommel binnen laten.

Gewoon na laten kijken. Gisteren.

3 likes

Dank voor de reacties, heren.

Ondertussen lijkt het weer normaal te lopen…dus ik weet niet zo goed wat er aan de hand is/was

Nog even aankijken en anders mijn horlogemaker contacten.

En onder de douche de tijd in de gaten willen houden is toch niet zo vreemd? Ach ja, als een ander het maar normaal vindt…

1 like

Wat zou er slecht moeten zijn aan de hack-stand? Dat is toch alleen maar een soort rem?
Loslaten is doortikken.

#me2 :sweat_smile:

Betreft douchen met horloge, de zeep, shampoo, e.d. komen de pakkingen niet ten goede. Dus ik heb G-shock die wat aankan, maar waar ik ook niet om zou treuren. Dat kreng wilt er maar niet aan geloven. Na zo een 20 jaar still going strong…

En sauna bezoeken doe ik ook met mn sauna horloge. Een Seiko duiker. De hoge temperaturen en de grote temperatuur schommelingen (koud dompbad of douche) schijnen ook niet goed te zijn. Tot op heden lopen ze nog steeds. Even afkloppen hier…

1 like

Ik zet gewoon m’n telefoon op het schapje. En als ie ranzig is, spoel ik 'm af.
Gaat al een jaar prima…

1 like

Precies, ik zet meestal even nieuws of nieuwsuur op.

1 like

En daana niet: niet kraan dicht = kroon open

1 like

Temperatuurverschillen kunnen overigens ook gekke dingen doen met de rubberen seal in je horloge dat waterdichtheid niet bevorderd. Daarnaast heb je nog allerlei agressieve middeltjes die wij gebruiken om ons te wassen die mogelijk niet geschikt zijn voor een horloge. Gewoon niet douchen met een horloge waarvan je zou balen als een stekker wanneer hij beschadigd.

Achteraf heb je er niks aan. Maar föhnen had je beter niet kunnen doen. Gewoon horloge neerzetten. Kroon open laten. Even niet meer aankomen. Ik zou overigens verwachten dat er onder deze omstandigheden geen water in het horloge is gekomen. Als je ook een tijdje later nog geen condensatie ziet ben je zeer waarschijnlijk safe.

Afwachten? :face_with_raised_eyebrow:

Zou ik niet meer kopen, alleen het idee al.

Knap dom, want de glaspakking, kroonpakking en O-ring van de kastbodem kunnen intussen flink vergaan zijn.

Kunststoffen drogen uit en harden uit.
Ook bij Rolex hoor, de materiaaleigenschappen kijken niet naar het merk op de wijzerplaat.

Onmogelijk. Daarin wordt alleen de balans stilgezet.

Dat er water in is gekommen met douchen lijkt me onwaarschijnlijk. De Certina heeft namelijk een extra seal op de stem die het (spat)water in dit geval tegen zal houden
image
De fohn daar daarentegen lijkt me niet verstandig.

1 like

Mijn werkhorloge (Seiko 7548) gaat bijna dagelijks mee onder de douche. Afhankelijk van je werk wel zo fris en zeker een duikhorloge moet daar gewoon tegen kunnen.

riool-ontstoppen

2 likes

Je bent zelf dom :wink::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Op zich zou hij er tegen moeten kunnen, vooropgesteld dat de pakkingen niet vergaan zijn en je er niet direct de douchekop op gericht hebt.

Nou zou het natuurlijk kunnen dat er wat water/vocht naar binnen is gekomen, maar ik kan eigenlijk niet bedenken op welke wijze dat onmiddellijk tot een dergelijke serieuze afwijking zou leiden. Iemand?

1 like