Kroon open en gaan douchen

Typische maandag vandaag…bij het opstaan mijn daily (& only) beater (Certina DS Action Diver) gepakt en om de pols gedaan. Onder de douche gestapt om er vervolgens vrij snel achter gekomen dat de tijd stil staat omdat de kroon nog open staat in de “hack” stand…snel horloge afgedaan en later met de föhn de boel droog proberen te blazen. Nu zit er een onwijze vertraging in…na 15 min loopt het al 5 min achter…Nu weet ik niet of dat komt doordat ik het een dag in de hack stand was vergeten…of door waterschade…

Iemand zoiets eerder meegemaakt of goed advies wat te doen ? :frowning:

Dank voor de reacties alvast!

Groetjes,

:frowning:

1 like

yup. you are fucked :joy: Föhn was ook echt een slecht idee want daarmee heb je misschien het water nog dieper erin geblazen. Zoek een horlogemaker op zou ik zeggen.

Blijft de vertraging aanhouden, dus steeds meer achterlopen?

Hmm, in principe heeft een horloge nog een kroon pakking. Dus als de kroon openstaat behoort het horloge nog waterdicht te zijn.

Desondanks, bij twijfel direct laten nakijken.

1 like

Snap niet waarom je eerst een horloge omdoet en dan gaat douchen. Andersom lijkt me toch een stuk beter (voor het horloge in elk geval)

15 likes

Dit. :joy:

On topic: wel lullig. Hopelijk komt het goed.

1 like

On topic tip: kraan open = kroon dicht.

7 likes

Laat hem even openmaken bij de horlogemaker, weet je gauw genoeg hoe het zit. Je kan ook je olie compleet hebben uitgedroogd met je fohn…

1 like
2 likes

Ik denk deze link naar de top vh topic duidelijker is :wink:

2 likes

Als de sodemieter naar een horlogemaker, uit elkaar halen, drogen, ultrasoon reinigen en smeren.

Met een duikhorloge moet het toch kunnen. :thinking:

2 likes

Zal wel aan mij liggen, maar (thuis) douchen met een horloge om, vind ik totale onzin. (ook al is het een duiker)

3 likes

Er is mij eens verteld dat de condities met douchen (warm, damp) wezenlijk anders zijn dan die van duiken (koud, druk) en dat er alleen op de duik condities getest wordt.
Of dat betekent dat douchen een probleem is weet ik niet maar ik ga het niet zelf uitproberen (ook niet met gesloten kroon).
Vervelende situatie voor de TS, ik hoop dat er niets aan de hand is.

2 likes

Dan kun je timen hoe lang je nog kan douchen voor je een muntje moet bijgooien.

4 likes

Zwemwater/duikwater kan ook aardig warm zijn.
Vrijwel alle stoffen zetten uit als de temperatuur stijgt, dus die pakking zou nóg strakker moeten zijn.

Ik douche vaak zat met het horloge waar ik ook vaak mee zwem (al is het maar om even af te douchen na een stukje in de zee, of even met sportkleding aan het eerste zweet eraf spoelen na een tochtje). Is nog nooit een probleem geweest. Je band wordt er wel lelijk van (tenzij het rubber is)

3 likes

image

2 likes

Mijn vrouw staat elke ochtend met haar Rolex van inmiddels ruim 10 jaar oud, nooit geserviced, onder de douche. Living on the edge people…

12 likes

O shit, ik heb een douche horloge…

2 likes

Ja, het was ook echt in paniek. Haasten voor werk. je kent het wel. In het begin liep de vertraging op, en nu lijkt het weer normaal te werken …

Weet dus ook niet of het te maken heeft met het feit dat het te lang in de hack stand heeft gestaan…

Wat natuurlijk nooit goed kan zijn…

Ik kijk het nog even een paar dagen aan en dan mn horlogemaker maar contacten.

1 like

Haha. Ik was ook echt in mineur de hele dag. Gevalletje when it rains it pours

Jij snapt het!

1 like