Domme horloge-ongelukken

En wat ging je bakken?

1 like

Kras linker achterdeur, kras op het raam en kras op de spiegel. Was een afgeragde Daihatsu Cuore. Briefje onder de ruitenwissers en ‘s ochtends €50 gegeven.

2 likes

Springbar idd.
Ik vind het sowieso apart dat die niet vaker stuk gaan. Als je ziet wat daar soms voor kracht op komt, die dunne pinnetjes.

2 likes

Mooie vostok kommandirskie omgedaan voor een wereldreis van uiteindelijk 6 maanden. Omdat het ding in de hitte soms strak zat had ik hem ook af en toe aan mijn riem of in mijn broekzak… Is ongeveer een maand voordat ik weer huiswaarts ging waarschijnlijk los gegleden en in een Indiase riksja blijven liggen… Voelt ook als een dom ongeluk omdat ik hem al eerder kwijt raakte maar toen door een vriendelijke hotelgast is teruggegeven…

4 likes

Paar jaar geleden een Breitling 769 gekocht en uit elkaar gehaald voor full service. Twijfels of ik de balansas moest vervangen. Bij montage van de band, valt het horloge op de grond en breekt de balansas😅.

Tag Heuer Monaco gekocht en de zelfde avond tikt er iemand met zijn bierglas tegen de super strakke bezel. De klik was meteen weg :sweat:. Verder valt het gelukkig mee met de ongelukjes :innocent:.

4 likes

Lucht :wink:

Was voor iemand anders

Heb er nog 1 van een paar maanden geleden.

Tijdens op ophangen van de was kom ik een raar reepje stof tegen. Geen idee waarvan het kan zijn.
Even later kom nog zo n reepje tegen. Hoogst merkwaardig, want niks van die kleur komt me bekend voor pas kleding :face_with_raised_eyebrow:

Totdat even later ik het bandje tegenkom, waarvan ik geen idee meer had hoe het tussen mn kleding terecht kan zijn gekomen :man_facepalming:

Balen, want het was n custom canvas bandje van Ko :disappointed_relieved:

En die 2 strookjes stof waren de keepers van het bandje…

4 likes

Voor de persoon achter me, bedoelde ik :sweat_smile:

2 stuks, 1 van een maatje van me die van zijn eerste echte werk geld een echt horloge kocht…titanium met saffier glas…“dat saffier is zo hard, dat krast nooit!” en om dit te demonstreren haalt hij hem met een sierlijke beweging langs de granol muur met als resultaat idd geen kras op het glas, maar wel een volledig geruïneerde kast.

nr 2 was het opknappen van een zwaar beschadigde Cascadeur, beugels eraf en na het inkleuren de bovenste ring eens mooi napolijsten op de polijstmachine op het werk voor microscoop samples met diamantpoeder en veel water…bleek die dus niet zo heel erg waterdicht…het water diamantpoeder mengsel stroomde vrolijk door het uurwerk, vind die niet leuk.

5 likes

idem

3 likes

Domme actie vanochtend: ik was haastig een bandje aan het wisselen in t shirt en onderbroek (net gedoucht). Burgeon tool met punt aan de ene kant en vorkje aan de andere kant rolde van het bureau. Ik probeer dit op te vangen in een reflex door mijn knieën tegen elkaar te doen - met als gevolg dan mijn beide benen gespiesd werden op de tool.

De kant met het vorkje deed het meest pijn. Ik heb drie jonge kinderen dus gelukkig was er genoeg ontsmettingsmiddel en pleister in huis. Het horloge was helemaal ok.

47 likes

Het zou mij ook kunnen overkomen! :joy::see_no_evil:

1 like

Er is nog een vriendelijk tooltje :stuck_out_tongue:

4 likes

Autsj :grimacing:

1 like

Auw, Thijs! Doe je voorzichtig? Haastige spoed in combinatie met scherpe voorwerpen… geen goed idee… :grimacing:

2 likes

Levertijd…? :nerd_face:

Inmiddels kort :stuck_out_tongue:

1 like

Duurde even, maar dan heb je ook wat. Vakmanschap is het zeker!

Oef. Maar wees blij dat je ‘m niet hoger opving. :grimacing:

4 likes

:joy:. En nog schaamteloos een foto erbij ook!

Succes met je herstel!