Domme horloge-ongelukken

Ik ging eens experimenteren met het forceren van patina op een messing Komandirskie. Eerst ontchroomd met zoutzuur, daarna in een afsluitbare pot met azijn, horloge in de damp (niet in de vloeistof) hangen, deksel erop en laat maar gerust een paar dagen staan.
Geen zin om het hele horloge uit elkaar te halen, gewoon het hele horloge erin. Wat in theorie moet kunnen, maar dan moet je wel controleren of de kroon aangedraaid is… Dat was hij dus niet, met dit als gevolg:

15 likes

Afgelopen zaterdagnacht half 5 een koprol gemaakt op de fiets van een vriend van mij (met iets te goede remmen en iets teveel alcohol in het bloed), waarbij mijn Certina DS Action lekker over de grond heen is geschaafd en de fiets doorrolde tegen een auto aan…

Gelukkig onder zo’n hoek dat alleen de band gepolijst hoeft te worden.

8 likes

Op mijn bek gegaan (dronken) met een Deepsea.
Dikke buts :sweat_smile::sweat_smile:

4 likes

Een fietsband polijsten in nog een lastige klus hoor.

6 likes

:laughing: die onderste foto

2 likes

Prachtige patina, dat dan weer wel :sunglasses:

2 likes

De onbeantwoorde, niet gestelde vraag, dus bij dezen: liep het uurwerk nog? :smile:

2 likes

Russen en Japanners zijn niet te stoppen. De combinatie al helemaal niet :smiley:

2 likes

Haha het zag er daarvoor ongeveer uit zoals hieronder, dus echt opgeknapt is ie niet. Het zat ook muur en muur vast. Het is niet makkelijk, zo’n Rus slopen, maar het is me wel gelukt :joy:

5 likes

Hier tot op heden geen echte ‘domme’ horloge-ongelukken.
Sinds gisteravond wel toe aan mijn derde scherm voor mijn iPhone X,… :roll_eyes:

2 likes

Midden jaren 90 Commodoor (nieuw aangeschaft toen) in werkoveral laten zitten. In de wasserij is ie vast heel mooi schoon geworden maar nooit terug gezien…:sweat_smile:

Deze.

1 like

Wel, dit valt volstrekt in het niet bij de ellende die ik hiervóór allemaal lees, maar in navolging van M_Singer: als je bandjes per ongeluk meewast worden ze ook erg schoon. Ik had bandjes die vintage Monza heetten en Bonte Reus op 30 graden waste het vintage eraf (en nee het ligt niet aan het zonlicht):

IMG_3070
monza2

7 likes

Vind hem zo eigenlijk mooier. Horloge niet meegewassen hoop ik?

3 likes

De lug of een springbar? Lijkt me die laatste eerder kapot gaat dan je lug.

Vrouwen zeggen daarom ook niet voor niets wc bril en al naar beneden…

Kunnen er ook geen horloges in vallen :wink:

1 like

En die auto? :wink:

Geloof het of niet, gisteren door winkelcentrum gelopen, linker arm 2 pakken bakmeel, telefoon in rechterhand.

Langs van die grote glazen warenhuis klap deuren, deze open proberen te houden met m’n rechterarm voor de persoon.
Dat slaagde half, want de deur knalde tegen m’n linkerpols, precies op m’n horloge.

Gelukkig was het een gshock, waardoor horloge en deur het hebben overleefd.

3x raden wat ik aan het lezen was tijdens het lopen… :see_no_evil:

5 likes

En wat ging je bakken?

1 like

Kras linker achterdeur, kras op het raam en kras op de spiegel. Was een afgeragde Daihatsu Cuore. Briefje onder de ruitenwissers en ‘s ochtends €50 gegeven.

2 likes

Springbar idd.
Ik vind het sowieso apart dat die niet vaker stuk gaan. Als je ziet wat daar soms voor kracht op komt, die dunne pinnetjes.

2 likes