Domme horloge-ongelukken

Vraag me af of hier ook ‘horloge-ongelukken’ aan de gang zijn of waren… :policeman:

3 likes

Portugieser laten stuiteren bij het omdoen nadat hij af moest voor de controle (metaaldetector) op het vliegveld.
Je kent ‘t wel; doornsluiting, staand omdoen, haast en je voet er niet meer onder krijgen voor de landing. Geen krassen gelukkig, maar het rotorschijfje loopt aan. Dat kost me weer een paar nieuwe schoenen…

6 likes

Een paar jaar terug; een van mijn eerste vintage horloges; een chronograaf. Na een wristshot gemaakt te hebben wilde ik nog een ander horloge fotograferen. Ik gesp 'm af, en jawel hij glipt uit mijn vingers en stuitert zo op de betontegels :scream:

Je schrikt, je baalt, je gedachten gaan al naar een (dure) reparatie en vervanging van het glas. Maar wat wil het geval? Hij is precies op een van de pushers gestuiterd en die heeft de klap opgevangen. Geen enkele schade behalve een klein deukje in de pusher.

Ik heb het zo gelaten en zo wat “geschiedenis” toegevoegd met de wijze les voortaan even beter op te letten waar ik een horloge afdoe.

6 likes

Een wijze les voor iedereen.
Doe een horloge af boven de tafel, leg er desnoods een opgevouwen krant neer of boven het bed.
Deze topic is dan overbodig.

2 likes

Ach, het is een gebruiksvoorwerp en ongelukjes gebeuren nu eenmaal

#haalt schouders op

3 likes

Hahaha tjaa… baas boven baas :wink:

1 like

Domste tot nu toe een plexi glaasje van een vostok amphibia willen polijsten met een Dremel…
Was een kras in en wou deze eruit voordat ik deze wou verkopen. Polijstdoekje op de Dremel en zachtjes het plexi aangeraakt. Direct een dikke matte verbrande streep over het glas :thinking:
Was een slecht idee dus :grin:

Dan maar een setje gekocht om glaasjes te persen en een nieuw glaasje erin gezet.

5 likes

…enne, laat je [andermans] horlogesluiting niet losschieten als je net wil doortrekken. Echt.

1 like

Hele oude foto van een Breitling Chronospace die ik jaren geleden had. Tijdens het klussen op het dak van een schuurtje, band losgeschoten en 3 meter lager op de tegels gevallen…zoals te zien op de foto, alle lume uit de wijzers. Verder alleen maar een kras aan de zijkant van de kast.

3 likes

Ik fotografeerde weleens horloges in de wc als ik ze wilde verkopen omdat ik daar het beste licht had, 's-avonds dan in ieder geval.

Tot ik een horloge in de wc pot liet vallen en hij opnieuw geserviced moest worden door de waterschade.

Dat was wel vrij dom ja.

13 likes

Met de hoeveelheid horloges die hier in de wc vallen begin ik te twijfelen of ik nog wel 2e hands horloge moet kopen. :flushed:

15 likes

Titanium Citizen chrono laten hangen in een douchehok op een Ierse camping, ongeveer jaar 2000. Na 20 minuten teruggegaan en niet meer aanwezig. Uiteraard ook niet door een eerlijke vinder naar de receptie gebracht. :face_with_symbols_over_mouth:
Kan er nergens meer een foto van vinden, helaas.

3 likes

Veel mensen beseffen niet hoeveel energie er uit zo’n lampje komt.

Ik fotografeerde vroeger veel, ook wel wat opdrachten gehad enzo. Stond ooit met een ferme flitsset in een dicht begroeid bos, op een warme dag. Eén van de flitsers (zo’n 3000 Ws kop, met een losse generator) half in een struik geparkeerd om het juiste licht te krijgen. Er verschoof een tak tijdens het fotograferen, die zat tegen de bovenkant van het lampglas aan (ik vond sowieso dat ie wat zwak/gek flitste, hij moest veel harder dan ik gewend was).

Het model merkte op een gegeven moment op dat m’n flitser in de fik stond. Bleek alleen om de struik te gaan, de flitser heb ik nog lang gebruikt. Gelukkig zei ze er wat van voordat het halve bos in lichterlaaie stond :rofl:

4 likes

Mijn Heuer van '68 (mijn geboortejaar) had altijd al een kort lederen bandje…
Toen ik ze op een dag aandeed bovenaan de traphal gebeurde het onvermijdelijke… ze glipte uit mijn handen en het enige wat ik nog zag was een horloge die stuiterde tussen de spijlen van de trap en 3 meter naar beneden ging…
Sindsdien heb ik nooit meer een horloge aangedaan terwijl ik rondstap…

2 likes

Ik heb ooit een Seiko van mijn ouders gekregen en droeg mijn horloges toen gewoon nog 365 dagen onafgebroken. En ook maar 1 horloge. Tijdens mijn werk tikte ik met een schroevendraaier op het glaasje en zei tegen mijn collega, we moeten een beetje opschieten.
Helaas een dun mineraal glaasje waarvan de helft eruit viel. Vraagt mijn collega hoe laat het dan is. Ietwat onsteld zei ik, tijd voor een nieuw horloge :frowning:

En van het voorjaar met mijn kersverse Hamilton een bijna dood ervaring gehad. Liet hem trots aan min ouders zien op het terras. Rechtstreeks vanaf de juwelier, wel meteen ook een andere nato erop geprobeerd die wat losjes zat bleek. Ik gespte het horloge los en glijdt zo van de nato richting graniet…
Ik was nog op tijd en graaide hom nog op tijd uit de lucht. Mijn ouders zagen niet eens wat er precies gebeurde hahah. Dat was even schrikken en pas sinds dien wat beter op met- om en afdoen :slight_smile:

3 likes

Misschien doen meer leden dit? Als ik een horloge overweeg te kopen, maak ik soms wel eens een printje op ware grootte, knip de kast uit en bevestig dat dan met een dubbel plakbandje over een eigen horloge in dezelfde maat. Door die om te doen krijg ik dan een eerste rudimentair beeld van hoe hij in werkelijkheid is. (Is dit ernstig, moet ik mij zorgen maken? :grimacing:)

Het overkwam me ooit dat toen ik vervolgens het printje weer lostrok van het horloge, ik de plexi in brokken lostrok uit de kast :scream:

10 likes

:point_up::point_up::point_up::point_up::point_up:

:thinking::thinking::thinking::thinking::thinking:

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

5 likes

Dit vinden wij niet raar ,dit vinden wij gewoon heel bijzonder

19 likes

Ik hoop t niet :stuck_out_tongue_closed_eyes::stuck_out_tongue_closed_eyes:

Maar goed, het is een keurig nette biecht.
Respect :facepunch: voor je eerlijkheid.

4 likes

Ik kan het trouwens iedereen aanraden :innocent:. Weliswaar is een horloge in het echt natuurlijk altijd vele malen indrukwekkender. Maar je krijgt met zo’n printje toch een eerste, best redelijke indruk van hoe de maat uitpakt op jouw pols. :wink:

2 likes