Kroon open of dicht?

Als je een horloge (automaat) voor langere tijd niet gebruikt en in de la laat liggen, wat doen jullie: kroon open of dicht? Of maakt het niet uit?

Kan er op andere fora of Google geen antwoord op vinden.

Wat zou het voor verschil maken? Er van uitgaande dat pakkingen nog in orde zijn.

Men kan het horloge wegleggen met los geschroefde kroon, maar dan dient het achterdeksel ook los geschroefd te zijn :sunglasses:

Laten we ons druk maken, om zaken die er wel toe doen.

Ik heb nooit gehoord dat bij automaten de kroon "open"zou moeten zijn bij lang niet gebruiken. Wat is de reden dat je dit moet doen? Bij Quartz wordt dit wel gedaan om stroom te sparen.

Waarom open laten? Je zou het maar net één keer vergeten zijn als je gaat zwemmen, nee ik doe ze altijd dicht.

Gewoon dicht! Waarom zou je het open laten? De natuurlijke status van je automaat is met gesloten kroon! Als er een tijd of datum wordt bijgesteld gaat de kroon even open.

marijn Schreef:

Ik heb nooit gehoord dat bij automaten de kroon
"open"zou moeten zijn bij lang niet gebruiken. Wat
is de reden dat je dit moet doen? Bij Quartz wordt
dit wel gedaan om stroom te sparen.

Dat dacht ik ook, maar wanneer een quartzhorloge toch bewegende delen heeft is het niet goed om het gedurende echt langere tijd stil te zetten. Aldus mijn Horlogemannetje :#

Ik houdt het graag klimaatneutraal in de case. Dicht laten dus.
Wat een topic :smiley:

Bovendien wil ik het niet riskeren dat de geest eruit ontsnapt, dan is alle magie verdwenen.

(:d

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

lance_explorer Schreef:

Bovendien wil ik het niet riskeren dat de geest
eruit ontsnapt, dan is alle magie verdwenen.

Fles er naast zetten, kan de geest erin. Opgelost(:smiley:

Gr. Wouter

SuperC Schreef:

Kroon open en dan de plomp in springen, is goed
voor je horloge…schijnt (tu)

Joh, meen je dat nou? Met dat ego van jou en je kornuiten zul je waarschijnlijk niet eens nat worden.

Aan alle alfamannetjes en vooral meelopers: bedankt voor de nuttige bijdrages. (Uitgezonderd de 2 of 3 mensen die wel normaal hebben gereageerd)

supah Schreef:

SuperC Schreef:

Kroon open en dan de plomp in springen, is goed

Joh, meen je dat nou? Met dat ego van jou en je
kornuiten zul je waarschijnlijk niet eens nat
worden.

Aan alle alfamannetjes en vooral meelopers:
bedankt voor de nuttige bijdrages. (Uitgezonderd
de 2 of 3 mensen die wel normaal hebben
gereageerd)

Shit in -> shit out. Je hoeft dus niet zo op je pik getrapt te zijn.

Bert1 Schreef:

supah Schreef:

SuperC Schreef:

Kroon open en dan de plomp in springen, is
goed

Joh, meen je dat nou? Met dat ego van jou en je
kornuiten zul je waarschijnlijk niet eens nat
worden.

Aan alle alfamannetjes en vooral meelopers:
bedankt voor de nuttige bijdrages.
(Uitgezonderd
de 2 of 3 mensen die wel normaal hebben
gereageerd)

Shit in -> shit out. Je hoeft dus niet zo op je
pik getrapt te zijn.

Wat een onzin. Is dit de manier hoe we met elkaar omgaan? Ik stel een normale (blijkbaar iets te simpele) vraag en dat is voor een harde kern … (vul hier zelf maar wat in) een mooie gelegenheid zich te laten gelden. Ik zie deze ‘liefhebbers’ bar weinig zelf leuke topics starten.

Als je alleen maar kunt kotsen of likken, graag niet over mijn rug!

supah gevoelig :wink:

Ook een herhaling van eerdere zetten:

Gepost door: supah (IP gelogd)
Datum: 21 mei 2011, 18:52

Hallo,

ik heb op de site gezocht naar een antwoord, maar helaas niets gevonden. Mocht deze vraag al eens eerder gesteld zijn, dan hoor ik dit graag.

Wat is het beste om te doen als je een horloge voor korte en langere tijd af doet? De kroon in- of uitgedraaid? Ik draai eigenlijk nooit de kroon uit als ik horloges wegleg (voor korte of lange tijd).

Ik kreeg laatst de tip om dit wel te doen, maar diegene wist zelf ook niet waarom. Ik zou zelf verwachten dat als het horloge opgewonden is, je 'm lekker moet laten uittikken anders blijft de veer de hele tijd gespannen staan. Maar of dit ergens op slaat weet ik ook niet…

Ik hoor 't graag van iemand!

TS geeft aan dat hij gezocht heeft via Google. Niet zo gek dat hij hier niets over kan vinden. De reden waarom hij dit vraagt is mij nog niet duidelijk.
Overigens doorstond een duiker van mij een WR test van 10 bar prima met los gedraaide kroon bij de horlogemaker. Hangt kennelijk van de afdichting en dus constructie af. Was een twinlock kroon.

malus65 Schreef:

TS geeft aan dat hij gezocht heeft via Google.
Niet zo gek dat hij hier niets over kan vinden. De
reden waarom hij dit vraagt is mij nog niet
duidelijk.
Overigens doorstond een duiker van mij een WR test
van 10 bar prima met los gedraaide kroon bij de
horlogemaker. Hangt kennelijk van de afdichting en
dus constructie af. Was een twinlock kroon.

Rolex geeft de garantie van WR bij een geopende kroon wanneer de pakkingen conform voorschriften op tijd zijn vervangen

Je bent warm Hans, het betreft mijn Tudor. :slight_smile:

hcptdg Schreef:

Rolex geeft de garantie van WR bij een geopende
kroon wanneer de pakkingen conform voorschriften
op tijd zijn vervangen

Heel interessant, maar in hoeverre draagt dit nu bij aan een antwoord op de vraag van de TS?

lencoth Schreef:

supah gevoelig :wink:

So what? Iemand stelt twee keer dezelfde vraag? :sunglasses: Ik vind het op zich geen domme vraag, maar misschien ligt dat aan mij.

Ik snap sommige reactie’s ook niet. Zoals :“Laten we ons druk maken, om zaken die er wel toe doen.” Waarmee dan? Noem mij één nuttige post op dit forum :wink: :~

Groet,
Niels