Kroon seiko velatura

beste forum vrienden

ik heb een vraagje aan de techneuten onder ons.
ik wilde mijn horloge een paar minuten terug zetten omdat die niet helemaal gelijk stond, het losdraaien van de kroon ging gewoon normaal, het uittrekken tot de 2e klik zodat je de wijzers kunt verdraaien ook,toen ik de wijzers terug wilde draaien bleek dat niet te gaan, ze bleven staan, vooruit pakt hij gelijk, dus ik weer achteruit draaien, eerst een stukje en toen wat verder, en opeens had ik de kroon in mijn hand, ik kan m wel gewoon er weer indraaien en de datum en tijd verzetten, maar als ik nu al ws het een minuut terug moet draaien gaat dat niet meer, kan m alleen maar net zolang vooruit draaien tot ik weer de juiste tijd heb.
n is mijn vraag, hoe kan dit opeens, en kan ik dit zelf oplossen of moet ik ermee naar seiko. heb een paar foto’s van het horloge met losse kroon erbij gezet. je ziet de losse kroon met de pen er aan.
ik wacht jullie antwoord af.
mvg arie


afgebroken, daar moet je mee terug.

Balen Arie.
En ik vond/vind het zo’n mooie Velatura.
Ik geef je er twee tientjes voor…:stuck_out_tongue: :wink:

robbie409 Schreef:

afgebroken, daar moet je mee terug.

Als ie afgebroken is, kun je toch niet de tijd ermee verzetten als je hem weer terugdraait?
Ik zou dan denken los van het schroefdraad.
Ermee terug moet in ieder geval.

Ja, daar heb je gelijk in.
Maar vaak zijn kroon en as bij de Seiko’s niet geschroefd. Kan dus zijn dat hij één kant op wel pakt en de andere kant op niet.

ik kan de tijd en datum idd vooruitzetten, achteruit helaas niet, dan kan ik blijven draaien tot de kroon loskomt.
en thehaguedragon zefs met een kapotte kroon is hij meer waard dan 2 tientjes(:smiley:
iemand enig idee wat zo’n reparatie ongeveer kost.
breng m van de week nog naar de reparateur.
bedankt vast voor de info.
mvg arie.

Dat is flink balen Maat, ik weet hoeveel dit horloge voor je betekend!
Hopelijk valt de reparatie mee…
We spreken elkaar!!

je maatje

er is niets afgebroken aan het uiteinde van het asje te zien.
de kop van het asje ziet er goed uit, het lijkt wel of er in het holle uiteinde een pen met schroefdraad hoort te zitten, maar je kan m er niet stevig in vastdaaien omdat zodra die pakt, de wijzers vooruit gaan, stel dat je de wijzers tegen houden kon dan zou je m stevig vast kunnen draaien althans zo lijkt het.
grt arie

Daar zou ik nog niet lang mee wachten…
Vlug ermee naar je dealer…hij zal toch nog in garantie zijn zekers??
Mooi uurwerk, ikzelf sta op het punt een seiko sportura chrono alarm te kopen…
heb ik het al eens over gehad… maar nu dit weer met Seiko… de kroon die er zo maar uitgaat…
Ik denk dat ze tegenwoordig teveel modellen maken,teveel produktie…of is het misschien eentje die op een maandag in elkaar gezet werd…
In ieder geval, laten maken man…

vanmorgen mijn velatura weggebracht, de juwelier vertelde me dat er op kronen geen grantie word gegeven, staat ook in de garantie van seiko, toen de juwelier mijn horloge bekeek zag hij wel dat er niks geforceerd of zo was, en niks afgebroken, toen zij hij dat hij het horloge als service naar de klant gratis voor me gaat repareren,
ik vind dit heel netjes van de juwelier, zeker omdat ik het horloge daar helemaal niet heb gekocht, dus een dikke pluim voor juwelier ros in den haag.
mvg arie.

Arie:
http://www.horlogeforum.nl/list.php?13
Voor Ros :slight_smile: (misschien familie of anderzins gerelateerd aan Ros in Apeldoorn: http://www.horlogeforum.nl/read.php?13,115756,115756#msg-115756).

hallo robbie
het zou best kunnen dat het famillie is, maar weten doe ik het niet.
google maar een op juwelier ros te den haag.
grtjes arie.

horloge net weer opgehaald, er was een borging losgegaan,was bij het monteren bij seiko waarschijnlijk niet goed vastgezet.
ik ben weer helemaal blij, en goede sevice bij de juwelier.
grt arie.

arie Schreef:

horloge net weer opgehaald, er was een borging
losgegaan,was bij het monteren bij seiko
waarschijnlijk niet goed vastgezet.
ik ben weer helemaal blij, en goede sevice bij de
juwelier.
grt arie.

Mmm, ik rij er regelmatig voorbij in de Driebergenstraat. Mijn ouders woonden er destijds om de hoek. Niet ècht een straat om te gaan shoppen. Is het de moeite waard om er te stoppen en eens rond te gaan kijken?

hij is dealer van seiko, casio. en nog wat andere merken.
ik laat er meestal mijn horlogebanden doen,(schakels erbij, of eraf)
en de colectie is niet zo heel groot, maar je word er wel goed geholpen.
grt arie.