Kroon Swatch zit los

Hallo,

Hoewel ik me had voorgenomen niet meer impulsief horloges te kopen, heb ik me niet kunnen bedwingen.
Ik heb een Swatch gekocht. Voor de liefhebbers de YVS450 Duo.
Het valt me op dat je de kroon in ingedrukte stand alle kanten kunt opdraaien. Ook wanneer je de kroon uittrekt om de tijd en de datum in te stellen voel je weinig weerstand wanneer je de kroon draait.

Ik ben benieuwd of dit zo hoort. Voelt een beetje raar aan, maar het is al even geleden dat ik swatch heb gekocht.

Zit de kroon nog wel goed vast aan de stift?

Geen idee. Wanneer ik de kroon uittrek kan ik gewoon de datum en de tijd instellen.
Daarnaast heeft dit horloge geen achterdeksel dat je er af kan halen om even te kijken.

Bij de Swatches die ik heb is dat hetzelfde. Bij het verzetten van de wijzers voel ik wel iets meer weerstand door het mechaniekje.

Heb het zelfde bij een Swatch YRS400G, ook weinig weerstand bij het verzetten van de wijzers t.o.v. mijn andere horloges.

Dit komt voor bij een groot aantal, al dan niet alle, Swatch horloges. Zolang de kroon niet volledig los zit, zit je zo ver ik weet wel goed. :slight_smile:

Klopt je hebt een Irony en ik heb het net even bij 4 andere geprobeerd … en identiek.
Tevens trouwens op welgeteld ieder ander quartz horloge hetzelfde gedrag.
Een quartz opwinden kan natuurlijk ook niet :slight_smile:

Ook identiek bij alle Irony’s dus uw Swatch is prima in orde.