Hallo allemaal,
Tijdje niet actief geweest maar inmiddels weer eens wat gekocht via marktplaats, blijft altijd spannend. Het gaat om een Tissot PR516 ref.44630-2X, helaas was de afstand tussen mij en de verkopende partij dat ik hem op heb laten sturen. Leek mij nog wel relatief veilig gezien de redelijk lage aanschafprijs en uitgebreide foto reportage met verhaaltje over een recente service met naam van een juwelier. Heb hem een paar dagen gedragen en daarna weggelegd, na een paar dagen heb ik hem weer iets opgewonden met de kroon om hem in gang te zetten. Na 4 keer draaien viel me op dat de kroon door draaide, er was geen krachtoverbrenging meer van kroon op het uurwerk… met uitgetrokken kroon gaat die ook moeizaam terug tegen de kast aan.
Heeft iemand hier ervaring met dit probleem? en zit een Tissot 784-2 uurwerk in de kast. Horloge loopt verder wel normaal nu maar er is wel duidelijk iets mis met de kroon.
Iemand suggesties welke bedrijven hiervoor te benaderen of misschien een enthousiaste hobbyist? Heb vorig jaar zelf wel een handopwindertje weer aan het lopen gemaakt maar dit is wel even een stukje gecompliceerder.

alvast bedankt!