Kroon tube schroefdraad probleem

ik heb zojuist een nieuwe kroon met een nieuwe schroefdraad tube binnen gekregen maar de nieuwe kroon past helaas niet op de oude tube die al in de case zit. ik wil hem eruit halen maar helaas heeft de tube van binnen niet een torx ingang zoals een rolex dat heeft. ik moet het hebben van het los draaien ervan. iemand tips en tricks hoe ik hem los draai en de nieuwe er vast erin draai ?

plaatje voor de sfeer.

is er echt helemaal niemand die hier op antwoord kan geven ? er zullen vast horlogemakers aanwezig zijn die dit even moeten zien :face_with_hand_over_mouth:

principe:

Misschien foto plaatsen van wat je echt hebt?

Alsook de opening aan de voorzijde van de tube dat we even kunnen meekijken?

Nu zeg je, wil mijn raam van mijn auto vervangen, maar ze past niet in de deur, weet iemand hoe ik het oude raam er uit krijg, zo beetje als bij een Ferrari?

Plaatje voor de sfeer :wink: :

afbeelding

1 like

hahaha ja zo oogt het inderdaad wel ja. ik heb al besloten dat ik naar een horloge maker ga :slight_smile: ! alsnog bedankt

Goed idee als je niet echt weet waaraan je begint. :wink:

1 like

Het is jammer dat het hiermee eindigt. Ik was ook wel benieuwd naar het antwoord.

ik vind het belachelijk dat ze er gewoon geen torx of inbus vormpje in verwerken in de binnnenkant van de tube zodat je het kunt aandraaien. hoe moet je in godsnaam zonder tool dit eruit of strak erin draaien. achterlijk. ga ik niet zelf aan beginnen joh. maak ik hem alleen maar kapot

Enkele voorbeelden voor het verwijderen van tubes:

afbeelding

afbeelding

afbeelding

Verwijderen is de kunst niet, de nieuwe onbeschadigd en strak genoeg monteren is een 2e.
Ga naar de vakman

3 likes

precies dit dus

leuk setje wel :thinking: maar qua prijs te duur voor eenmalig verwijderen van.