Goeienacht,
Net deze Timex uit mekaar gehaald omdat het glas vocht eronder had zitten, alleen wil de kroon nu niet meer lekker helemaal erin klikken. Ik ben bang om de kroon krom of stuk te maken of zelfs het gehele uurwerk om zeep te helpen, hoe los ik dat op?
Eventjes er weer uitgehaald, hij ziet er niet krom uit, maar ook met die paar keer ronddraaien lukt het nog niet. De Indiglo-backlight gaat overigens wel aan, zonder dat het uurwerk loopt.
En als je dat vierkante vlakje indrukt terwijl je de stift terugsteekt?
Het uurwerk zit goed aangedrukt in de kast? Niet net te hoog thv de kroon? Het lijkt erop alsof 'ie onder een hoek zit. Krijg je de kroon er bijv. in als het uurwerk uit de kast is?
Dat lukte (ongeveer zo)! Het zit weer in elkaar., nu nog het kastdeksel erop klikken.
Het was zegmaar zo gekomen doordat we 'm vanmiddag bij de kringloop gekocht hadden. M’n vader wou 'm eerst goed voor me schoonmaken onder de kraan en hij ging 'm daarna meteen open wrikken. Ik dacht dat ik het wel helemaal droog had gemaakt, maar er zat helaas een druppel water onder de spacer en onder het glas, daarom werd het wat mistig.
(De Pulsar die we vanmiddag ook gekocht hadden (en die hij nu zelf draagt), had ik wel (droog) eerst aan de gang geholpen voordat die ook onder de kraan ging😉)
Ik zal 't hem ook niet kwalijk nemen, hij is van origine een automonteur en ikzelf ben een elektrotechnicus, dus de graad in zacht omspringen verschilt.