Beste dames en heren, heb even wat hulp nodig. Bij het uittrekken van de kroon had ik enkel de kroon in m’n hand.
Heb de sten inmiddels van het uurwerk verwijdert, hierbij de twee onderdelen. De vraag is, hoe krijg ik dit weer aan elkaar?
Beste dames en heren, heb even wat hulp nodig. Bij het uittrekken van de kroon had ik enkel de kroon in m’n hand.
Heb de sten inmiddels van het uurwerk verwijdert, hierbij de twee onderdelen. De vraag is, hoe krijg ik dit weer aan elkaar?
Heel kort, niet.
Hij is afgebroken van de kroon dus die moet je vervangen.
Als ge het nie meer wit, pur of kit.
Wordt vrees ik een nieuwe kroon en stift!
Aiii dat wordt nog een zoekwerkje. Vintage een Lorenz sporthorloge dames model.
Bedankt voor jullie reactie!
Sterkte
Alleen de kroon, stift is niet defecte
Aan het einde van de as zit een vering. Kon dit in de samenstelling niet helemaal plaatsen. Ik zou denken dat het busje aan de kroon vast moest zitten en de daarop de stift draait.
Iemand een idee waar deze vering voor dient?
Meestal zie je de veer bij waterdichte horloges met een schroefkroon.
Als je de kroon indrukt en vastdraaid druk je de stift in het buisje van de kroon en draait de kroon vrij.
Draai je de kroon los duwt de veer de stift in een vierkant, hexagon of vertanding zodat de kroon de stift weer mee laat draaien.
Heeft de kroon een logo? Anders is het niet zo spannend, vergelijkbaar zonder logo is wel te vinden.
Plaats anders wat foto’s van de kroon, het horloge en de tube op de kast.
Dan is makkelijker te zien wat en hoe.
als de stift afgebroken is dan is hij zowieso dat stukje korter en als je hem dan in een nieuwe kroon draait waarschijnlijk net te kort zijn indien hij echt helemaal op maat was!
De stift is niet gebroken, de schroefdraadbus in de kroon is los gekomen van de kap.
Ik heb al een tijdje rond gesnuffeld op het net, maar kom nog niet echt het geen tegen dat ik nodig heb. Het aparte is dat de schroefdraad niet op de kast zit maar op de bus van de kroon. Veel kronen die ik gevonden heb hebben juist draad in de mantel van de kroon zitten. Hieronder even een schets om het te verduidelijken:
Komt ook genoeg voor maar externe draad op de tube zie je vaker.
Wellicht dat je hier verder mee komt?
https://www.cousinsuk.com/category/regular-iso-swiss-internal-thread
Many thnx! Ik denk dat ik eentje hebt die aardig in de buurt komt.
9x5,5x3,0 kroon style type D - diepte 3,9mm
Tap 9 (draad van de stift is 1,0 mm, dus dit moet goed zijn lijkt me)
5,5mm diameter kroon (kroon was 5mm, even kijken of dit past…)
3 mm diameter tube, dat was de originele ook.
Diepte 3,9mm dit was 3,3mm dus dat scheelt wel iets. Ben bang dat de schroefdraad dan net niet in de tube komt…
Top dat je wat gevonden hebt!
Diepte zou ik me niet druk om maken, nieuwe stem meebestellen en op maat maken.
Ik hoop alleen dat je 5.5mm kwijt kan tussen de crown protectors op de kast.
Succes!