Hoi, ik woon inderdaad in Vlaardingen. Ik heb het horloge nog niet terug maar als ik heb hem neem ik gelijk even contact met je op. Dan kan je hem zeker even bekijken, en zou mooi zijn als je hem kan repareren natuurlijk lekker om de hoek ook!
En zo helpen we mekaar.
Zoals een forum betaamt.
Ik heb mijn horloge het weekend weer terug. Heb er alleen geen kroon bij helaas, maar daar is ook wel weer aan te komen. Ik neem het weekend even contact op. Kan ik je ook een persoonlijk bericht sturen misschien? (ik ben forum noob haha)
Zolang je niet kiest voor Ruud van Clockwise in ieder geval. Wat een enorme praatjesmaker is dat. Heeft me 14 wekenlang met gelieg en gedraai aan het lijntje gehouden.
Ruud had het onderdeeltje voor mijn superquartz op voorraad en zou het wel even regelen. Blabla
Deze tubes zijn bij Breitling vast gesoldeerd, vandaar dat een losse tube niet leverbaar is. Je moet dan officieel de complete kast vervangen. Die trouwens inkoop echt geen 400.- kost
Je referentienummer klopt niet trouwens. Derde cijfer moet een drie zijn voor chronometer
Nog even een update. Jan Ubels heeft hem gemaakt. Ik heb hem opgestuurd en had hem in 2 dagen weer terug. totaal ex voor ca 145 eur klaar. Bedankt voor jullie tips!
Goed nieuws dus en volgens mij voor een zeer schappelijke prijs, veel plezier ermee weer!
Ik lees deze thread nu pas maar reageer toch nog even, ik heb een jaar of 2 geleden een vergelijkbaar probleempje gehad met een kapotte kroon en tube van een Breitling Colt type A13035.1. Ook hier moest volgens Breitling Nederland de volledige kast vervangen worden, verwachte kosten schrik niet ⬠1.300,- met volledige service beurt⦠Ik ben een beetje ālostā waar deze prijzen en het grote verschil nu precies vandaan komen, maar dit soort prijzen was het klokje gezien zijn leeftijd niet meer waard.
Ik had het geluk dat ik via Ebay precies de juiste kroon en bijbehorende tube nieuw kon aanschaffen, het overzetten was echt in een kwartiertje gepiept. Totale kosten inclusief verzending ⬠73,-
Een forumlid heeft het uurwerk (Valjoux 7750) een volledige servicebeurt gegeven en het klokje loopt sindsdien weer super!
Hierbij nog wat fototjes ter illustratie.
Je zou toch zeggen dat een merk als Breitling genoeg winst op de verkoop van nieuwe horloges maakt. Ik ben helaas een fan van het merk, maar ik vind het bedrijf schofterig wat reparatiekosten betreft. Niemand anders kan aan onderdelen komen, dus je wordt gewoon keihard afgezet. Treurig.
Ik heb met met Breitling Nederland ook alleen maar negatieve ervaringen helaas en zou mede daardoor niet zo snel meer voor een Breitling horloge kiezen.
Toch zijn mijn ervaringen met Breitling onderhoud/batterijwissels over de grens gelukkig wel een heel stuk positiever.
Maar ik vraag mij echt af wat nu precies het idee is achter dit soort service verlening, dit moet je als gerespecteerd bedrijf/merkvertegenwoordiging toch niet willen? Maar ja, ik zal het wel niet snappenā¦
Mijn B1 draag ik nog steeds regelmatig en met heel veel plezier maar voor eventueel onderhoud en batterij wissel gaat deze niet meer Breitling Nederland in ieder geval.
Dat is zeker een prima oplossing en fijn dat er mensen zijn die je daar mee kunnen helpen. Maar dat had ik dus ook, een grote investering voor een Colt van 12 jaar oud is het niet waard. Mooie klok trouwens die u heeft.
Ja ik ben nog steeds groot fan van Breitling maar ik denk dat ze gewoon de moeite niet nemen om oude horloges te repareren, ja voor de hoofdprijs. Gelukkig zijn er meer wegen naar Rome
Dit geldt voor veel van de āgroteā merken, niet alleen van Breitling. Als jij de enige bent met originele onderdelen, kan je vragen wat je wilt.
Men wil je ook gewoon veel liever een nieuw horloge verkopen dan een oudje aan de gang houden, vanuit een economisch perspectief heel eenvoudig. Of je er langdurige klanten mee kunt binden is een tweede.