Mijn Breitling Colt A73480 is laatst stuk gegaan. Ik heb het horloge een uur verzet en ik kreeg de kroon niet meer vast gedraaid.
Inmiddels ligt hij bij de horlogemaker maar ik kreeg slecht nieuws. De kroon is geen probleem maar er is een ‘bus’ afgebroken en die kan Breitling niet meer los leveren. Breitling kan wel een ‘binnenwerk’ oid leveren maar dat kost aan alleen inkoop al ca 420 euro. Kortom, voor mijn Breitling met totaalwaarde van ca 1500 moet ik nu ca 600 gaan investeren om alles weer goed te krijgen.
Op het horloge zelf zit alleen nog maar een gat en er steekt niks meer uit, dus pin en kroon zijn volledig verdwenen.
Heeft iemand een idee of dit goedkoper kan? of dat er wel degelijk een ‘bus’ te koop is los?
Misschien dat @Arie_Kabaalstra een nieuwe tube kan maken, want het klinkt als het onderdeel dat dol is. Kost vast geen €600, vooropgesteld dat hij het wil/kan/tijd heeft
Vraag even na wat er precies met die ‘bus’ bedoelt word want dat is mij niet helemaal duidelijk.
Zou de kroon tube kunnen zijn maar als de hele stift met kroon eruit is denk ik eerder dat er iets mis is met het tirette gedeelte wat de stift (pin met kroon) vasthoud.
Is de prijs die je hebt gekregen voor een full service met waterdichtheid garantie door Breitling zelf gedaan?
Als het een uurwerk onderdeel is wat gewoon een eta uurwerk is kan het bij een onafhankelijke horlogemaker een stuk goedkoper.
Maar is het een kast onderdeel dan ben je genoodzaakt om het bij Breitling zelf te laten maken.
Het is inderdaad de kroon tube. Er is niet gesproken over een full service al zegt hij wel dat Breitling hem eerst moet onderzoeken en dat hij dan ook 6 weken weg is. Nu vind ik dat geen probleem maar ik begrijp niet dat dit onderdeel zo’n probleem kan zijn.
Ik heb een foto toegevoegd van hoe hij er nu uitziet.
Ik ben toch bang dat je alleen bij Breitling zelf terecht kan daarvoor, losse onderdelen van Breitling zijn nergens anders te verkrijgen.
Of je moet aan de gang gaan met een universele tube en kroon maar dat zou ik persoonlijk zonde vinden.
Voor die prijs mag je wel een full service verwachten.
Het is ook niet zo’n probleem, Breitling wil alleen geen losse onderdelen leveren. Dus bij een ontbrekend onderdeel komt er altijd een service bij waardoor het dus al gauw heel erg duur wordt. Het stomme is dat een tube gewoon een simpel onderdeel is. Wat je nodig hebt is een uurwerkmaker met een voorraad duikerskroon tubes waar de kroon op past en die ook in de kast past (Jan Ubels) of iemand met voldoende skills om er een te produceren (@Arie_Kabaalstra).
Super bedankt allemaal voor de reacties, jullie zijn helden! haha.
Ik ben wel een kenner maar heb (gelukkig) weinig ervaring met reparaties.
Ik ga het horloge ophalen bij de juwelier die hem nu heeft, de kroon had hij wel al binnen dus die neem ik dan ook mee. En met dat alles ga ik even de juiste juwelier vinden. Ik vind het geen probleem als de tube niet origineel is, zo bijzonder is het horloge niet en hij hoeft niet 100% waterdicht te zijn. Dat het geld kost is ook geen probleem maar 600 vind ik veel te veel voor dit horloge.
Het is inderdaad de SuperQuartz astonmartin. thnx voor jullie reacties so far.
Probeer hem 's - is een ex-QWS horlogemaker (voorheen deden die alle Breitling-services voor NL). Is misschien wat minder star met de “verplichte” service, hoewel ik die strategie deels wel begrijp. Alleen dan kan het horloge weer Breitling-garantie meekrijgen.
Ik zou niet op zoek gaan naar een juwelier maar rechtstreeks bij de horlogemaker aankloppen.
Als je het terug origineel wil hebben dan is de tip van PeterLC het beste.
En anders de tip van HorloG
Hallo Edwinvlaardingen, de bus is geen enkel probleem die zijn in alle maten leverbaar, ik heb er ook een aantal van liggen. Wat gezegd wordt dat er een nieuw binnen werk moet komen begrijp ik niet, een nieuwe bus is snel erop gezet, dat wordt op de buitenkast geperst. Aan jouw naam te zien mijn vraag, kom jij toevallig ook uit Vlaardingen, zo ja stuur mij dat een berichtje, dan kijk ik er even naar, kosteloos uiteraard, en misschien kan ik het ook nog voor jou repareren.