Hallo,
Weet iemand hoe ik de kroon van een Tw Steel kan verwijderen?
Moet nl. bij de wijzerplaat kunnen i.v.m. afgevallen seconden wijzer.
Hoor het wel.
Toch even een foto van de achterzijde van het uurwerk. Ik denk dat je de opwindstift wilt verwijderen.
Vaak staat er een pijltje met push rond het tirette gedeelte waar de stift vast zit, die moet je indrukken en dan kun je de kroon met stift eruit halen
Super zeg.
Met een platte kop schroevendraaier of met een kruiskop schroevendraaier indrukken?
Wil nl. niets kapot maken.
Nogmaals dank voor de hulp.
Thnx.
Iets dat er WEL in past, wat je opsomt geeft weinig hoop… …rechtgebogen paperclip desnoods. Ik snap dat we niet allemaal een uurwerkateliertje hebben.
Pinnetje om je SIM-Kaart houder open te krijgen van je telefoon werkt hier ook goed voor trouwens.
Wellicht ook een goed idee om de kroon eerst volledig uitgetrokken te hebben voordat het pinnetje wordt ingedrukt en de opwindstift los te halen?
Ik doe dit zelf altijd omdat het terugzetten anders niet goed zou gaan, of is dat alleen bij bepaalde uurwerken het geval?
Edit: Heb dit aan de hand gehad met een ETA 2872 uurwerk (vergeten de kroon eerst in de wijzerverzetstand te zetten) waarna ik de stift er niet meer in kreeg. Heb toen het uurwerk, wijzers en wijzerplaat moeten verwijderen om de tirette in de juiste stand te zetten.
Met zo iets dus.
Ik heb ook regelmatig dat ik de kroon half open moet trekken. En anders geduldig proberen door aan de kroon zachtjes te trekken en te duwen… werkt altijd.
Doe het met liefde, dan lukt het