Op de Engelse Ebay site wordt een zilveren IWC 972 aangeboden van een Oostenrijker. Indien ik naar die horloge kijk, dat heeft ze last van oxydatie. Het glas kraakt indien men erop drukt. En de kroon zit op 1-2mm afstand van de kast, maar werkt nog.
Ik heb geen idee wat het laatste betekent. Indien ik de kosten voor het opknappen door een horlogemaker meereken, is dat dan nog aantrekkelijk geprijsd?
Is zilver voor alledags gebruik niet te zacht? Ik ken ook op de Duitse Ebay site de stalen stalen IWC 972 van een gerenomeerd bedrijf.
Jammer dat niemand hierop heeft gereageerd. Mijn buikgevoel zegt: in geval van twijvel niet kopen. Dat lijkt mij hier de beste oplossing, gezien dat ik een zakhorloge zoek om te dragen.
Wat een arrogante reactie Lutz, jij wilt toch iets weten? Lijkt mij dan verstandig dat JIJ je er van verzekerd dat iedereen naar het juiste object kijkt…wat is de moeite een link toe te voegen?
Ik ben geen kenner, maar dat zakhorloge ziet er goed uit. Ik heb hier ook een zakhorloge dat veelvuldig gebruikt is door een oudoom die missionaris was. Die is ook van zilver en door contact met de ketting is hij wat dunner aan 1 kant.