Kroon zit vast, iemand tips?

Beste leden,

Ik krijg de kroon van deze Junghans (Kal. 687) niet uit de kast. Bij een ander horloge geprobeerd en dit lukte wel. Iemand tips? Ik draai dit schrooefje half los:

Met vriendelijke groet,

SwissJaguar

Gelukt, was te voorzichtig en moest even draaien… :stuck_out_tongue:

1 like

:+1:

2 likes

Iemand enig idee waarom ik het uurwerk niet via de achterkant kan verwijderen? Bij zowel mijn Wega als Junghans lukt dit niet na het verwijderen van de twee buitenste schroefjes. Ik hoop niet dat ik ze beide via de voorkant eruit moet halen, want ik heb geen glasverwijderaar…

Ik zie ook geen ring die het uurwerk erin houdt. Uurwerk is draaibaar en los, maar bij het omdraaien valt het er niet uit.

De bezelring heeft een uitsparing , je kunt daar met een mesje de ring met glas verwijderen.
Wel oppassen dat je niet uitschiet.
Een leuke Junghans website.
https://junghans-vintage.de/de/werkstatt/aktuelle-werkstattberichte/revision-eines-kalibers-junghans-62050.html

2 likes

Bedankt, die site had ik al voor me! :smile:
Ik kan de uitsparing in de bezelring niet zien. Aan de voorkant bij het glas zit nergens een uitsparing, en binnen in het uurwerk ook niks te vinden…

Heb je misschien een foto van de wijzerplaatzijde, dan is te zien of er een losse bezelring op zit ?

3 likes