Kun je als je offerte hebt geaccepteerd...

Hier zijn de details. Dit geldt niet voor een verkoop tussen particulieren overigens.

2 likes

klopt,echter geven particulieren over het algemeen geen offertes, daar horen de algemene voorwaarden van kracht te zijn.

Scherp!

Had je niet net een panerai terug gebracht ?
Misschien even rust nemen en wat om de pols bekijken

1 like

ja dat is het, de onrust van 2018! :wink:

Nog een halve dag dan is het 2019 :rofl:

En zo is het maar net. De particuliere verkoper zou mee moeten werken anders pech…:wink:

Niet juist op chrono moet je een offerte opmaken ook als particuliere verkoper die je als koper accepteerd of niet. :+1:

Zal een mooie boel zijn wanneer je als particulier onder dezelfde regels valt als een winkel. Ik zit er niet op te wachten dat marktplaats verkopen na 13 dagen retour gestuurd worden oid :stuck_out_tongue:.

1 like

Idd en je kan geen kant op. Ik heb dit meegemaakt met Catawiki. Kreeg een ander horloge retour gestuurd. Probeer maar je gelijk te krijgen.

Stel je koopt een IWC zegt als koper is replica en stuurt het retour de replica hoe sterk sta je als verkoper? Sterker nog ik weet van een verkoper dat het uurwerk verwisselt was. Nee voor mij is Catawiki over en uit.

Jij bent voor zover ik weet niet verplicht het geld terug te sturen, zeker niet als het om een geveild voorwerp gaat.

Zolang je als verkoper vol blijft houden dat je een originele hebt opgestuurd, ben ik wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Een particuliere koop op afstand geldt namelijk niet als “koop op afstand”:

1 like

Had je misschien ook al stiekem spijt van de aankoop van de Panerai?

En daar zit hem nu net de crux! Het geld is in beheer bij Catawiki. En wordt dus een " wellus / nietus " spelletje.

Uitbetaald wordt je pas nadat het probleem is opgelost. Mooi verhaal…

Daarna bezit iij een replica i.p.v. je opgestuurde orginele exemplaar. Het gevaar van verkopen op Catawiki. Daarnaast is het ook nog zo dat jij moet dansen naar de pijpen van de veilingmeester. Als hij of zij bepaalt dat het horloge eerder verkocht is voor een lagere prijs dan moet jij daar genoegen meenemen. Terwijl er vaak cruciale dingen over het hoofd gezien worden of sterker nog expres over het hoofd gezien moeten worden.

O ja vergeet even te melden kan natuurlijk ook andersom gebeuren. Als je weet hoevaak ik gemeld heb dat er een replica aangeboden staat. En daarna laten ze gewoon de veiling doorlopen. Je zal de koper zijn!? Een gewaarschuwd mens telt voor twee! Koop niet via Catawiki. Ze zijn niet thuis voor zowel koper als verkoper. Alles draait om geld verdienen. Koop gewoon via een erkende dealer. Bij deze dealer draait het ook om geld verdienen, maar geeft wel service en je koopt met minder risico.

2 likes

Dat catawiki er voornamelijk voor de eigen premie is, is zeker geen geheim. Ik koop er ook nooit meer aangezien de prijzen vaak naar aardig hoog stijgen. Als verkoper vind ik het soms wel een makkelijk medium, mijn indruk is dat catawiki graag haar geld ziet, dus verkocht is verkocht. Ze steken ook weinig moeite (lees geen) wanneer er niet betaald wordt, dus soms mag je een tijdje wachten op een nee. Door deze passiviteit denk ik dat je als verkoper gewoon je centjes krijgt in jouw casus eerlijk gezegd.

Met vintage vind ik de prijzen bij de dealer vaak redelijk absurd. Soms wil het best lonen om wat zelerheid in te leveren voor een lage prijs.

1 like

Eens, maar dan zou het fijn zijn dat paypal geaccepteerd zou worden. Dat was in het begin toen Catawiki online ging mogelijk. Ze wisten niet hoe snel ze dit betaalmiddel naar de prullenmand moesten verwijzen. Aangezien er velen gebruik maakten van de terugbetaal optie als je niet tevreden bent. Aangezien misschien wel 15 tot 20% niet tevreden is… !??

1 like