goedemiddag, ik vroeg me af als je een offerte hebt geaccepteerd via chrono24, of je dan nog kunt annuleren bij de verkoper?
Een goede ‘roetsch’ in het nieuwe jaar…
Ja
Bij mij lukte dat, echter alleen omdat naderhand de doos ontbrak, maar ligt denk ik ook aan de verkopende partij, een offerte is vooralsnog geen koopovereenkomst meen ik
Waarom ja?
Je accepteert een offerte en dat maakt het, naar mijn idee, een koopovereenkomst.
Zolang je niets betaalt en aangeeft te annuleren is het snel klaar…
Misschien kan het maar lijkt me niet netjes om “ja” te zeggen tegen een offerte om vervolgens terug te krabbelen. Tenzij er een gegronde reden voor is?
Je hebt bij een koop op afstand 14 dagen bedenktijd. De bedenktijd start één dag na de levering van het product. Je hoeft de levering echter niet af te wachten, je kunt ook eerder de aankoop annuleren. In deze periode kun je de koopovereenkomst ontbinden en heb je recht op teruggave van je geld. Het ontbinden van de overeenkomst is kosteloos en je hoeft hiervoor geen reden op te geven. De verkoper moet je wijzen op deze bedenktermijn en hij moet je een modelformulier voor ontbinding aanbieden. Dit is een onderdeel van zijn informatieplicht. Doet hij dit niet, dan wordt de bedenktermijn verlengd tot maximaal een jaar.
Geen idee of het kan. Maar het is niet heel lief.
ben een stouterd, echter scheelde een paar honderd euro…
mail gestuurd naar chrono24 en zij hebben het geannuleerd…(had ook nog niet betaald)
Ik wilde ja antwoorden maar je was er al uit
Ben te voorbarig geweest; maar er zijn ook zoveel aanbieders, iemand ervaring met chronext?
Ja heb ik onlangs gedaan. Zolang je niet betaalt is er nog geen overeenkomst.
Nope maar ben nog in afwachting van mijn laatste aankoop via chrono24, goede ervaringen mee hoor. Is mijn 3e via chrono en gaat altijd goed. Verkopers hebben baat bij goede feedback dus doen echt hun best is mijn ervaring.
Geldt dat overal of alleen in Nederland ?
ik weet het eerlijk gezegd niet, was een verkoper in duitsland…echter chrono annuleerde het zo…
Europeese regelgeving mss
is europees , 14 dagen herroepingsrecht!
Alleen als je koopt van een bedrijf/handelaar die is ingeschreven bij de KvK. Geldt niet bij particulieren.