Kunnen we over 20 jaar nog klokkijken?

Ik betwijfel of hij een analoge klok kan aflezen. Je ziet toch dat je een horloge op zijn kop draagt? Jethro Willems overigens.

3 likes

Schoolmeester in ruste hier en af en toe nog wat invallerij.
Op de basisscholen is het niveau van klokkijken erg verschillend. Recent op een school in Arnhem Noord groep 6: meer dan uitstekend! Zowel analoog als digitaal en ook het goed kunnen inschatten en berekenen van tijdverschillen. Soms zijn er ook groepen leerlingen die er niet zo veel van bakken. Ik laat dan een adviesje achter in de overdrachtsbrief. In de sfeer van : tip: oefen het klokkijken nog een tikje.
Mijn lievelingsinstructieklok op het digibord: https://www.kedg.nl/mont/klok.html
Probeer maar eens uit met je (klein)kinderen.

5 likes

Ik hoop het jongens, dan koop ik al die mooie en te dure horloges op voor een habbekrats! :star_struck::joy::joy::joy:

1 like

Ik hoorde het laatst van m’n moeder. Die moest een stagiaire inwerken die haar steeds vroeg hoe laat het is. Mijn ma zei op een gegeven moment: je ziet die klok toch hangen? Antwoord: ja ik weet niet hoe die klok werkt. M’n moeder dacht dat ze een grapje maakte. Maar nee, bloedserieus.

1 like
1 like

Dat is dan ook een amoebe eerste klas. Die sneunek Willems.

Dit bedoel ik dus.
Digitaal geeft alleen de tijd van dat moment in cijfers.

Je kunt dus niet zien hoeveel tijd er verstreken is
en ook niet hoeveel tijd er nog overschiet voor een
bepaalde activiteit of afspraak.

Dit heeft ongetwijfeld psychologische gevolgen.
De jeugd leeft ( heel zen ) in het nu maar weet
niets van het verleden of de toekomst.
Lekker makkelijk toch? :grin:

1 like

over 20 jaar heeft iedereen een minute repeater nodig.

“Patek, hoe laat is het? - ding, ding, ding”