Kunnen we over 20 jaar nog klokkijken?

Zie hieronder een schokkend filmpje met de titel “Kunnen jongen mensen nog klokkijken?”. Het zijn weliswaar Amerikanen maar zoals met alles uit Amerika gaat dit ook deze kant op komen ben ik bang.
Schoorvoetend moet ik toegeven dat mijn zoon van 15 nog wel klok kan kijken maar hij doet er wel verrèkkes lang over! :thinking:

Zijn wij, de klokkijkende mensch, een uitstervend ras?

5 likes

Ik ben zelf 22 en kan prima klokkijken😂. Eigenlijk iedereen in mijn omgeving dus het is denk ik maar een kwestie van waar je kijkt… echter denk ik wel dat de digitalisering een negatief effect zal hebben. Maar verdwijnen? Ik betwijfel het

1 like

Natuurlijk verdwijnt dat niet maar eerlijk gezegd kijk ik wel even vaak op mijn smartphone als op mijn horloge om te weten hoe laat het is.

1 like

Voornamelijk dat Amerikanen dom zijn hier. Zijn genoeg van dit soort filmpjes. Tegenwoordig reizen we juist meer en zouden we meer landen moeten kennen denk je.

7 likes

Ik moet bekennen dat ik er ook niet altijd even snel over doe. Gelukkig heb ik tegenwoordig een zondebok: een veel te kleine MeisterSinger met één wijzer.

2 likes

:point_up:t2:

Mijn persoonlijke ervaring daar is dat het gros van de Amerikanen echt zo dom als een stoeptegel is.

5 likes

Klok kijken gebruik je overal bij, dit zal nooit gaan uitsterven. Hoeveel Amerikanen zijn er wel niet die niet kunnen lezen en schrijven. Zo’n groot land maar niet vol met de slimste mensen.

Ik werk in het voortgezet onderwijs en merk dat steeds minder leerlingen analoog kunnen klokkijken…

Ik wel.

( als ik nog 20 jaar heb he? :grin: )

Met de rest wil ik niks te maken hebben.

En de petjesdragende generatie na mij?..
They lost it already and, they know it.

So…no hope for them, helaas.

2 likes

Jammer :see_no_evil: @drex

1 like

Nice Cap! :+1:

Ok, heb er hier ook een paar :smile::+1:
Draag ze dagelijks :rofl:

2 likes

Ijskoud G.

Ik wil toch even opmerken dat ik mij een winnaar voel.

4 likes

Het staat je vrij.

En als het je vrij staat staat het altijd goed.
Dat is mijn ervaring :grin:

Ennnn, ik zie geen G :thinking:
alleen een paar dameshorloges en een knuffelbeertje…
of moet ik een nieuwe bril kopen? :rofl:

1 like

Wat is hier schokkend aan? En dat bedoel ik niet om te trollen. Ten eerste zijn dit van die overtrokken en geselecteerde filmpjes. 1 op de 100 kan geen klok kijken? ZE KUNNEN GEEN KLOK KIJKEN !!!. Ten tweede Het horloge gebruik loopt terug, ook om mij heen bij oudere collega’s. En de norm is de digitale tijdsweergave geworden. Daarmee word iedereen op zijn telefoon, pc of tablet mee geconfronteerd.

Misschien jammer voor mensen met een nostalgisch gevoel. Maar heeft niks te maken met wel of geen klok kunnen kijken. Alleen met het niet meer kunnen aflezen van een “ouderwetse” weergave van een klok.

En wat men zich misschien moet afvragen daarbij. Wat als de eerste klokkenmakers konden kiezen tussen digitaal formaat of tussen wijzers. Wat zouden ze dan hebben gekozen voor de beste weergave? Misschien had dan nu een sub met cijfers ipv wijzers de norm geweest.

4 likes

Ik heb niet eens een klok thuis.

Edit: oh wacht. Natuurlijk wel op de magnetron, de oven, de steamer, etc.

Ah gelukkig. Je zou maar zonder moeten. :wink:

Is gewoon een leuk filmpje. Ik vind die Jimmy Kimmel gewoon een leuke gast.

Rustig, niet gaan schreeuwen.

Brrr niet aan denken, niet aan denken!

1 like

Gelukkig wordt er in ieder geval in Nederland op de basisschool nog analoog klok kijken onderwezen. Maar ja, this is the USA…

Ik kan je melden dat daar bar weinig van blijft hangen. Mijn zoon (15) heeft een paar leuke horloges dus ‘oefent’ nog een beetje maar meestal kijkt hij op zijn telefoon. Ik zal eens aan vrienden van hem vragen of ze me even kunnen vertellen hoe laat het is op de klok. Ik geloof dat er 2 kinderen bij hem in de klas een horloge hebben. Als ze iets ouder zijn zie je dat ze wel vaker een horloge om hebben gelukkig.

Ze hebben op sommige scholen ook geen klok meer in de klas hangen maar een soort aftellers met lampjes, zoals bij stoplichten zodat je kan inschatten hoe lang de les duurt. Hoezo klokkijken?

I beticht jou niet van scheeuwen. Wat ik bedoel is hoe hysterisch vaak dit soort filmpjes worden gebracht door de makers. Alles voor de kijkcijfers.

Enne klokkijken, jij krijg toch een notificatie van je google agenda dat je de deur al uit had moeten zijn?

1 like

Klokkijken lijkt me niet persee verband hebben met het bezitten van horloges. Ik draag pas 2 jaar horloges maar kan ongeveer m’n hele leven al klokkijken. Zolang ouders klokkijken een belangrijke vaardigheid vinden en het hun kinderen leren hebben we niks te vrezen. Maar aangezien analoge klokken snel overbodig worden zal dit wel niet veel langer een noodzakelijke vaardigheid genoemd worden

2 likes