Kunst&Kitsch Rolex verrassing

Misschien een verdubbeling van salaris door buitenlandverblijf?

Ja, super leuk filmpje en inderdaad, zo’n man gun je het van harte!

Tsja, Nederlandse militairen verdienen relatief weinig, dus op zich zou het kunnen…
Ware het niet dat luxe-artikelen in het algemeen relatief veel goedkoper geworden zijn. Neem bijvoorbeeld een TV: die kostte vroeger 15% van een jaarsalaris, gecorrigeerd naar inflatie zou zo’n ding nu een kleine €2500 moeten kosten. Maar de gemiddelde prijs van een TV ligt ergens rond de €600, die is dus echt 75% goedkoper. Wasmachine idem dito. Een fiets is ca. 10% goedkoper geworden. Broodrooster: -75%. Fototoestellen: -25%.

Die relatieve prijsstijging van Rolex is ongetwijfeld het gevolg van naamsbekendheid en veranderde positionering in de markt.

1 like

Verbaas je dus niet als je een doos met schroeiplekken tegenkomt… ‘Minder waard, hoezo? Dat moest toch van Rolex?’ :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Mooi filmpje ! erg leuk om te zien.

Prachtig filmpje en mooi verhaal!

Deze man heeft als militair in Duitsland een Rolex gekocht.
Neem maar van mij aan dat je begin jaren zestig hier in Nederland bij de juwelier GEEN Rolex kon kopen voor ƒ 150,-… Destijds had een militair in Nederlandse MD een inkomen (soldij genaamd) van ƒ 1.- per dag.

Met vriendelijke groet,
Inca

Dollarkoers was toen even anders…

Ja, waarschijnllijk in de buurt van 1$ = ƒ 3.60.

ik hoop dat hij hem lekker zelf houdt voor de zondagen en doorgeeft aan zoon/zonen.

die ouwe dag had ie zelf ook kunnen fixen

Kon zo snel alleen deze vinden voor DM’s.

Heeft ie toch ook zelf gedaan!?

1 like

Dus klopt het wel ongeveer. ƒ 1,- was destijds DM 0,90.

DM 4,17/0,90 = fl. 4,63 :wink:

Het moest net andersom zijn. ƒ 1.- was destijds DM 1.10

Net andersom: 1 DM was fl. 1,10 waard.

Het is een prachtig verhaal maar dat horloge heeft gifgroene lume die er scheef op zit en lijkt ook fors gepolijst te zijn, dus of die taxatie echt realistisch betwijfel ik.

Klopt die lume wel?

Vreemde groene lume of niet, blijft een mooi verhaal! :wink:

Ennn het is deze ouwe veteraan van harte gegund!!