Kunst&Kitsch Rolex verrassing

Op z’n engels dan.
Leuk filmpje

39 likes

Zeker leuk!
Geweldig dat hij box & paper al die jaren heeft bewaard.

Prachtig, zijn reactie; echt zo iemand die je dit van harte gunt! :relaxed:

1 like

Fantastisch inderdaad, prachtkerel.

Geweldig filmpje.
120 dollar toen :slight_smile:

Geweldig! Ik hoop dat hij een rijke verzamelaar uitkleed voor bijna een ton, en dat geld op z’n oude dag er lekker doorheen brast voordat z’n kids er hun tengels op leggen.

Deze tekst in het doosje viel me trouwens op :smile:

14 likes

Mooi man! Was toentertijd geen kleine investering, maar de relatieve waardevermeerdering is vele malen groter!

Precies! Als hij het op de bank had gezet, had 'ie nu iets van $1200 gehad. Mooi argument voor als je vrouw weer eens zegt dat je je geld beter kunt sparen dan er horloges van kopen.

2 likes

Prijs horloge 45000
Alle paperassen erbij 30000
Zijn reactie, priceless.
Voor de rest…


:wink:

Maar idd, die man was er even stil van zeg. Hij was zelfs zo onderste boven dat ie Was vergeten om beleefd te lachen bij t grapje vd presentator :slight_smile:

Maar idd, dat gun je die man toch…

Zulke overredingskracht heb ik hard nodig :wink:

1 like

Zo die had wel een goede dag. denk dat ik voor die 30.000,- extra mijn box en papieren van de GMT ook maar goed ga bewaren. Wie weet… :grin:

Wat ik het gaafste vindt, is dat hij ook meer dan een maandsalaris heeft uitgegeven voor een horloge voor z’n vader.

Ik heb mijn vader jaren geleden een breitling super avenger gegeven, hij was er op dat moment ingetogen blij mee, maar achteraf hoorde ik via via dat hij er diep van onder de indruk was en dat is ook priceless.

5 likes

Geweldig.

Ik kwam hem al tegen op social media; geweldig… Had ik nu mijn Sub maar niet verkocht…

Geweldig filmpje en wat waren de prijzen toen laag!

Vergeleken met nu maar toen ook al meer dan een maandsalaris van een militair, blijkbaar. Ook toen al veel dus.

edit: en gekocht bij een legerwinkel en dus waarschijnlijk belasting vrij.

Echt een feelgood filmpje :sunglasses: bedankt voor het delen!

1 like

Nou ja, er zijn niet veel Rolexen die je nieuw ter waarde van een maand soldij kan betalen. De man heeft het over het advies van z’n Sergeant, dus was hij hooguit korporaal gok ik zo. Dat levert je een maandsalaris op van tussen de €1284 en €2424. Prijzen van een nieuwe Rolex beginnen bij wat, €3000? Als je dat vergelijkt met zijn situatie is een Rolex dus relatief flink duurder geworden.

1 like

Klopt, maar punt is dat $ 100 nu weinig lijkt maar toen was het ook al veel geld.

Toch valt dat wel enigszins mee, vind ik. Hij had her over ruim een maandsalaris, volgens mij noemde hij ergens 90 dollar of zo? Dan zou het al 1 1/3 maandsalarissen zijn.

Neem even je hoogste range (€2424) x 1,333= €3200. Nieuwe GMT Master is €6500 of zo? Dan is het merk in bijna 60 jaar dus 2x zo duur geworden.