Kunstmatig verouderde horloges

Deze maakte ik een paar jaar geleden. Waren nog best liefhebbers voor. Mijn mini Dremel en aansteker had ik er voor nodig. En hij werkte nog…

als het smaakvol gedaan is, dan is het smaakvol gedaan
maar niet mijn smaak
deze Explorer werd onder handen genomen met scotchbrite, plooitang, fijn schuurpapier, dremel en polijstpasta …

5 likes

Eentje nog, uit een oud verkoop-topic. Het groene was me te gortig, dus gepoetst en nog een keer gedaan, een tandje minder:

Gaat snel hoor, boven kokend azijn.

2 likes

Ik schrok even …

3 likes

Ik hazd al gehoord over het kunstmatig verouderen van markers, wijzers en dials met koffie
hier een hele handleiding
er is geen Explorer mishandeld voor het maken van deze handleiding

Explorer met koffie

1 like

Leuk projectje toch. Dat hele groene is wel leuk voor een keer maar niet voor om de pols inderdaad. Ik gebruik mijne ook alleen maar als werkbeater.

Hoeft niet, die foto’s zijn per PB verzonden en zal ik hier niet tonen :laughing:

1 like

Een Spinnaker Wreck is dat dan een wrak ?

1 like

:scream:

1 like

You spiek jor languages!

@Chlorophyl wil je even de secondewijzers laten verder lopen dan kan ik zien wat ze in Italia uitgespookt hebben met die OOO 's. Bij één is genoeg hoor.

1 like

Ik heb ze gelukkig niet zelf. Is screenshot van de website.

Ze zijn niet alleen damaged (horloges dan) maar ook deranged ( :crazy_face:)en dit laatste gaat niet meer over de horloges .

1 like

Maar er zijn toch veel mensen die het leuk vinden.
Anders hoef je niet eens te produceren.

Duidelijk wel ;maar toch vind ik het een decadent kantje hebben .Idem trouwens met die scheurenjeans. Is in mijn ogen zonde om een perfect product sneller op weg te zetten naar afschrijving .Ik vind zorg tot bewaren (langer meegaan) primeren boven het esthetische .

2 likes

Dat ligt eraan hoe je perfect definieert. Bij deze horloges is de gecontroleerde beschadiging perfect, want die is zo gefabriceerd.


Tja het goudlaagje was er toch al grotendeels afgesleten en dan is het ook gewoon leuk om een beetje de labrat uit te hangen met een beetje ammoniak en zoutwater

3 likes

Het leukste vind ik nog, dat in het filmpje bij dit horloge op Seriouswatches men handschoentjes gebruikt…gast!

1 like

Zelf al eens zitten denken aan het laden van de bezel van mijn BB58. Plaatje ter inspiratie" Screenshot 2022-01-10 at 17.06.45

Moet alleen even kijken waar ik een losse bezel vandaan ga halen. Ik wil altijd nog de mogelijkheid hebben om van bezel te wisselen, mocht het niets zijn!

Best mogelijk ,maar ik stel me de vraag (zuiver technisch) of ss of brons of chroom met een oppervlaktebehandeling niet sneller aftakellen zou .Hoor wel van buffing en polijsten dat dit een beschermende anticorrosieve werking heeft .Maar ben geen
metaalkundige .

1 like