Kunstwerk als wijzerplaat

Ik snap de kunstenaar wel die hiertegen in verzet komt, maar een mooie stunt is het wel van de mannen achter het merk Letho.

Lees meer:

3 likes

mja mja die mensjes hebben het gekocht en mogen er mee doen wat ze willen imo. De kunstenaar leeft nog dus kan genoeg nieuwe kunstwerken maken. Of genoeg 12 jarige kinderen die op de middelbare school bij tekenen zo’n soort schilderij maken.

Als het nou een Rembrandt was…

Snap het wel. Auteursrecht enz.
Zeg @jurk kan ik van jou een schilderij kopen? :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

5 likes

Ik gok dat Jurk het als horlogeliefhebber alleen maar leuk zou vinden :grin:

1 like

Ohja, hij had wel eens een dial gedaan toch?

@amaris heeft volgens mij wel eens een wijzerplaat voor een Vostok geprint. Was mooi. Dat kan ook met een @Jurk natuurlijk. Leuk idee eigenlijk! En met Vostok makkelijk en goedkoop te realiseren, een @Jurk horloge. Met SKXen en nieuwe Sport 5jes ook denk ik. :man_shrugging:

2 likes

Jep klopt… was een sticker die ik op de wijzerplaat had geplakt… alle gaten vooraf door de machine al uit laten snijden dus plakken was easy.

Regel maar een een horloge, @Jurk regel maar een tekening dan kunnen we weleens een proefje doen hoor :+1:

Foto nog ff van de Vostok

3 likes

Dat kan. Maar snap ook wel dat een kunstenaar een bepaald idee heeft bij een kunstwerk en het niet altijd kan waarderen als er totaal iets anders mee gebeurt dan hij / zij in gedachte heeft.

Zeker. Maar ook ik zou dan het liefst er iets voor maken dat past het horloge.

Hé dat treft! :sunglasses:

Doe ik! Toevallig heb ik al een tekening voor de HF LE gemaakt die te duur werd, is dat een idee?

3 likes

Lijkt me prima… Liefst heb ik enkel de wijzerplaat, dan kan ik hem volledig nameten.

1 like

Inderdaad, in Nederland hebben we het

waar het persoonlijkheidsrecht deel van uitmaakt.
Dit komt er op neer dat de maker kan optreden wanneer zijn werk wordt verminkt (of dreigt te worden verminkt, om het dus te voorkomen).

Het mooie van het auteursrecht is dat het vanzelf ontstaat en je er dus verder niets voor hoeft te doen (geen vastlegging of aanvraag, zoals bijvoorbeeld bij octooi/patent).

Misschien hadden de horlogemakers een overeenkomst moeten sluiten met de kunstenaar, waarbij zijn toestemming werd verleend. Op zich is het een mooi idee.

…tenzij het geheel natuurlijk een publiciteitsstunt is…want ze halen wel de media op deze manier.
Doel bereikt dan, zal ik zeggen.

1 like

https://www.horlogeforum.nl/t/horloges-met-kunst/236299/3
:joy:

Voor € 80.000 heeft Jurk er vast geen bezwaar tgen :slight_smile:

3 likes

Het zijn niet de normale bedragen waar ik mijn bed voor uit kom. Maar voor jullie wil ik wel een uitzondering maken. Jullie hebben mij ook gesteund vanaf het begin. Dus ok.

De @Pauwelix piece mag eventueel in stukjes…

5 likes

Das toch geniaal en uniek voor op de muur.
Als mijn nieuwe huis af is moeten We het er eens goed over hebben…:sunglasses:

1 like

Dat mag!

Zonder gekheid dankzij dit forum ben ik nu met 1 echt schilderij bezig en 2 anderen hebben al aangeven ook interesse te hebben. Woehoe! :metal:

Ps… dit was een geintje dat schilderij. Ik kan er ook echt tijd in steken.

Mooi geworden! Een ‘gilt’ Vostok

1 like

I know… heb al een beetje een idee. :sunglasses:
Even de vrouw overtuigen. En miss een paar leden.
Maart mag ik weer verhuizen volgens de planning.
Deze heb je ook even gemaakt On a dare…

1 like

:joy::+1:

1 like

Hij is alweer vertrokken, toch net de groot en massief voor m’n kinderpolsen… Hij is nu bij @Ed61

1 like