In niet zo’n beste staat: Liep telkens vast, glaasje gebarsten, blikken bandje. Ik heb toen van een van de forummers begrepen dat het uit begin jaren 70 is en er wel een goed uurwerk in zit, en heb 'm bewaard, onder het motto daar moet ik eens naar laten kijken.
In december afgelopen jaar was ik bij de lokale juwelier voor mijn echtgenote en dacht ineens aan het klokje. Zij wisten wel een horlogemaker die er naar kon kijken. Hun eerste reactie was: Dat zal zich wel niet lonen, maar de horlogemaker dacht daar (gelukkig) anders over. Prijsopgave ontvangen, alleszins redelijk en vorige week was ie klaar, natobandje erop en:
Ziet er echt weer uit als nieuw (uurwerk vastgezet, beurt en afgesteld, schoongemaakt, nieuw glaasje erop) en loopt echt super op tijd.
Een keer Googelen op het merk+uurwerk leverde wel wat info op: Het uurwerk werd onder meer ook in Breitling en Heuer horloges gebruikt, met name de prijzen van de (niet A-merk) horloges uit die tijd met een Valjoux 7734 vind ik wel erg hoog (ebay e.d.); Ik hoor graag wat jullie daar van vinden.
Elk horloge, nieuw of oud, heeft een verhaal. Ik ben in elk geval blij dat ik het bewaard heb en het weer een nieuw leven heeft.
Valjoux uurwerkjes worden en werden overal in gebruikt
net als bv. ETA en het “merkhorloge” is dan meestal prijsbepalend.
Best wel vreemd idd. maar ik heb begrepen dat er toch
wel vaak modificaties door de div. merken werden/worden
uitgevoerd en dat vind je weer terug in de (2e hands) prijzen.
Nietemin een prachtchrono waar je nog veel plezier mee/aan/van
kunt beleven en dat wens ik je dan ook toe!
Kijk, dit zijn de leuke verhaaltjes achter een vintagehorloge waar de liefhebbers van smullen.
Goed gedaan en veel draagplezier gewenst!
Bedankt voor het delen!
Funky horloge met die fluoriserende kleurtjes en kekke rechthoekige subdials! Kastvorm lijkt een beetje op die van de Poljot Sturmanskie en de Heuer Monza/Camaro. Goed gezelschap
Funky horloge met die fluoriserende kleurtjes en
kekke rechthoekige subdials! Kastvorm lijkt een
beetje op die van de Poljot Sturmanskie en de
Heuer Monza/Camaro. Goed gezelschap
+1
@TS
Je hebt er goed aan gedaan, om die fraaie chrono op te laten knappen!
Hier een Russische “variant”, met een extra lange opwindveer:
Meest gekke namen hebben sommige horlogemerken uit die tijd, KURFURST, dat bekt toch niet lekker?
Fantastisch uitziend horloge daarentegen , proficiat!
Hallo,
Ik heb mijn eerste horloge gekregen toen ik 7 jaar was van mijn moeder en het is nog steeds mijn eerste liefde hahaha.
Ik google de een paar dagen geleden voor de grap is of het merk nog bestaat en kwam deze site tegen.
Graag wil ik mijn horloge met jullie delen😍
1977
Staal
Groene plaat