Kurk super elite vervangen.

Titel zegt het eigenlijk al ik heb hier de kurken afdichtingen liggen er van uitgaande dat er kleefsel aan zou zitten maar dat is dus niet het geval.
Hoe lijm ik deze het beste vast? Zijn er lijm soorten die niet samen gaan met de bakeliet?

1 like

Niet nodig toch?

1 like

Degene die er af komen zaten gelijmd en kan ook niet alle lijm verwijderen. Vandaar dat ik ze dus wel terug moet lijmen om zoveel mogelijk het te laten passen

1 like

Vreemd, ik heb ze bij mij allemaal vervangen, gewoon teruggestoken en door de druk van de glazen rand worden ze in het deksel geklemd.

Wil je ze lijmen zou ik transparante contactlijm van Bison gebruiken (geen ervaring mee zelf).

Heb hier transparante montage kit staan, maar iets zegt me dat de vorige eigenaar dit ook heeft gebruikt :sweat_smile::joy:

Ik heb de kurk ook niet hoeven lijmen.
Ik heb vanuit vierkante kurk onderzetters de juiste rondjes op maat gesneden en de deksels geperst.

1 like

Zal dat eens proberen en anders heel dun de kit op paar plaatsen om het op z’n plek te houden.

1 like

Ik heb Pritt gebruikt. Dat houdt al 8 jaar; na aanschaf van de SE destijds meteen alle kurk (ook van de motor) vervangen - en alleen van de eerste pot zijn de dampen zo agressief, dat ik een paar jaar terug deze kurk heb vervangen. Bij mij bleven ze niet zomaar zitten hoor!

1 like

Pritt heb ik denk ik ook nog liggen eens zien of dat wil houden.

1 like

Meteen daarna lekker vastdraaien, dan zitten ze wel hoor!

Zal ik doen.

Dacht dat de motor afdichting zelfde was van de rm90 als van de super elite, dat is dus niet zo :smiling_face_with_tear: heb niet de middelen de rm90 seal nu naar de juiste diameter te schuren, dus heb nieuwe besteld.

Ik heb destijds nieuwe deksels bij Cousins besteld, zaten de kurken al netjes ingelijmd…
Moet nog wel de motordichting vervangen, want die begint nu wel te slijten.

Tot nu toe hangt alles met prittstift nog vast hahaha zoals @PeterLC ook heeft gedaan.

1 like

Ik heb bij van de Gevel in Tilburg nieuwe kurken ringen voor de deksels van mijn Elma gekocht. Die hebben ze gewoon op voorraad!

1 like