Titel zegt het eigenlijk al ik heb hier de kurken afdichtingen liggen er van uitgaande dat er kleefsel aan zou zitten maar dat is dus niet het geval.
Hoe lijm ik deze het beste vast? Zijn er lijm soorten die niet samen gaan met de bakeliet?
Niet nodig toch?
Degene die er af komen zaten gelijmd en kan ook niet alle lijm verwijderen. Vandaar dat ik ze dus wel terug moet lijmen om zoveel mogelijk het te laten passen
Vreemd, ik heb ze bij mij allemaal vervangen, gewoon teruggestoken en door de druk van de glazen rand worden ze in het deksel geklemd.
Wil je ze lijmen zou ik transparante contactlijm van Bison gebruiken (geen ervaring mee zelf).
Heb hier transparante montage kit staan, maar iets zegt me dat de vorige eigenaar dit ook heeft gebruikt ![]()
![]()
Ik heb de kurk ook niet hoeven lijmen.
Ik heb vanuit vierkante kurk onderzetters de juiste rondjes op maat gesneden en de deksels geperst.
Zal dat eens proberen en anders heel dun de kit op paar plaatsen om het op z’n plek te houden.
Ik heb Pritt gebruikt. Dat houdt al 8 jaar; na aanschaf van de SE destijds meteen alle kurk (ook van de motor) vervangen - en alleen van de eerste pot zijn de dampen zo agressief, dat ik een paar jaar terug deze kurk heb vervangen. Bij mij bleven ze niet zomaar zitten hoor!
Pritt heb ik denk ik ook nog liggen eens zien of dat wil houden.
Meteen daarna lekker vastdraaien, dan zitten ze wel hoor!
Zal ik doen.
Dacht dat de motor afdichting zelfde was van de rm90 als van de super elite, dat is dus niet zo
heb niet de middelen de rm90 seal nu naar de juiste diameter te schuren, dus heb nieuwe besteld.
Ik heb destijds nieuwe deksels bij Cousins besteld, zaten de kurken al netjes ingelijmd…
Moet nog wel de motordichting vervangen, want die begint nu wel te slijten.
Ik heb bij van de Gevel in Tilburg nieuwe kurken ringen voor de deksels van mijn Elma gekocht. Die hebben ze gewoon op voorraad!