Kurono Anniversary Edition

Ook dit jaar brengt de meester uit Japan weer een verjaardagshorloge uit. Outstanding feature dit keer de kleur, geen zalm roze maar Japanse kuifibis roze (je moet het maar bedenken). Het ontwerp is strak en dressy, erg geslaagd.


Grote punt bij eigenlijk alles wat Kurono verkoopt is de beperkte oplages die binnen minuten / seconden uitverkocht zijn. Deze keer doen ze het echter anders, de oplage is niet beperkt in een aantal horloges, maar beperkt in de tijd waarin je ze kan kopen. Het idee is dat de verkoop 10min zal duren, en iedereen die in die tijd een horloge kan bestellen (max 1 per klant) krijgt er eentje (zolang de site ed niet crashen gok ik :sweat_smile:)

Gaaf horloge en manier van verkopen, wat vinden jullie?

12 likes

Echt prachtig! Heel mooi gedaan.

Maar goed, €2K voor een Miyota uurwerkje gaat er bij mij niet in.
Dat is een €500,- horloge met een €1,5K hype premie.

5 likes

Hodinkee heeft er nu ook een stukje over geschreven, https://www.hodinkee.com/articles/kurono-tokyo-watch-release-solve-flipping-problem

Echt een klasse design. Maakt hem het overwegen waard, zelfs voor deze prijs.

Ik snap je punt, maar eigenlijk kun je bij bijna ieder horloge een soortgelijke kanttekening plaatsen, toch?

2 likes

Ik vind deze trouwens super, en ga een bestelling plaatsen. Ook de manier van verkoop vind ik dik in orde - dus dat iedereen een kans krijgt om te kopen, en de totale productie aantallen niet bekend zijn.

Wel jammer dat Hodinkee nu een artikel heeft geplaatst - daarvoor was het verdacht rustig op de bekende kanalen. Nu gaat de levering weer aanzienlijk langer duren…

‘Japanse kuifibis roze’ is wel een prachtige kleur om eerlijk te zijn :ok_hand:t2:

1 like

Het is me nu al gelukt - petje af voor online ordering proces! :+1:t2:

1 like

Zie ernaar uit…idd het was beter nog wat stil gebleven…

Wat gaaf dat het is gelukt! :tada::tada::tada:
Ben benieuwd naar de fotos :blush:

Ik vind de kleur zeer geslaagd. De drie radiale ringen op de dial doen het niet voor mij. Ik krijg problemen met focusseren…brrrrr

1 like