Kurono Only

Mooi, heel mooi! Kun je ook eens een profiel-foto en foto van de achterkant posten?

Wanneer ik in een ander topic over ‘de grote lijnen’ sprak, ewel dit is nu eens een goed voorbeeld. Nochtans dezelfde oorsprong.

Thanks! De achterkant is niet bijster bijzonder. Het horloge moet het vooral van de prachtige plaat hebben.

3 likes

12 likes

Heb hem nu ook een tijdje in bezit. Was aan het wachten op een lekker zonnetje, maar dat wachten duurde wel erg lang.

Het originele bandje vond ik niet super, dus hier op een Delugs (Light Grey Nubuck Slim) met quick release.

Wat een heerlijke maat! Dit bevalt me heel goed vergeleken met veel andere horloges. Ga toch eens wat vaker in het segment 36-39mm neuzen.

6 likes

Nice! Dat is dus nummer 4 op het forum. :smile: Bandje staat hem ook goed!

Klopt de maatvoering van het horloge is perfect, door het ontbreken een grote bezel is ie nog vrij aanwezig op de pols.

1 like

Interessante horloges. Ik herinner me nog dat ik erg teleurgesteld was toen ik achter het net viste bij de verkoop van die rode grand akane.

In retrospect ben ik daar mooi weggekomen. De marketing en gecultiveerde schaarste maken er net iets meer van dan het is.

Desalniettemin: prachtige dials. Als ik die Rooie ooit kan kopen voor list, zou ik misschien alsnog happen. Haha.

Het horloge heeft voor mij slechts twee kleine nadelen:

1. Dit klinkt wellicht vreemd, maar omdat de wijzers enigszins op elkaar lijken, is het soms niet metéén duidelijk hoe laat het is. Met name als (een van) de wijzer(s) precies op een index staat. Het lijkt wel alsof mijn hersens dan een fractie van een seconde langer nodig hebben om te concluderen hoe laat het is. Toevallig is dit al een beetje te zien op bovenstaande foto.

2. Door de ideale maat loopt mijn vriendin er ook graag mee weg.

Betreft punt 1. Helemaal mee eens. Heel raar. Maar ik zit er echt naar te turen hoe laat het is.

1 like

6 likes

Blijft een plaatje. Vooral nu met de zon erop.:heart_eyes:

9 likes

Prachtig horloge… Heel mooie case…
Blijkt dat ik gewoon geen liefhebber ben van Salmon dial…
Anders was hij gebleven…
Ik heb er een te koop…

1 like

Eens! Case is ook prachtig afgewerkt. Raak er niet op uitgekeken, en heb dat niet vaak bij horloges. :slight_smile:

Hopelijk blijft die van jou binnen het forum! Anders wordt dit draadje ook zo snel stil.:see_no_evil:

In april hopelijk een NA… :sweat_smile:

2 likes

Dat zijn de betere berichten! Mogen we al weten welke het wordt? :crazy_face:

De Kurono Chronograph II White Shiro natuurlijk!
Deze dus!

3 likes

Heel gaaf! Ben benieuwd wat je ervan vindt!

6 likes

Iemand toevallig de lichtblauwe ‘seiji’ waar hij/zij vanaf wil? Toen deze door Kurono werden verkocht, had ik mijn kuifibisroze ‘toki’ nog niet ontvangen, en wilde ik niet nóg eens ongezien een dergelijk bedrag naar Japan overmaken.

Zou hem nu wel graag aan de collectie willen toevoegen.

afbeelding

2 likes

Succes met de zoektocht! Deze is volgens mij iets moeilijker verkrijgbaar als de roze Toki.

7 likes