Kurono Only

Ein-de-lijk mag ik mijzelf ook eigenaar van een Kurono Tokyo Toki noemen!

2 likes

Dit keer een ander aanmeldingssysteem als bij de Grand Akane, maar daar heb ik zo’n kater aan overgehouden dat het voor mij niet zo nodig meer hoeft.

Al kriebelt het wel een béétje.

1 like

Dank je - had hier vreemd genoeg (nog?) geen e-mail over ontvangen. Interessant detail dat ze in deze versie hebben gekozen voor Arabische cijfers zonder ‘radial flip’ zoals bij de Grand Akane.

Geen dank. Ik heb nog het liefst dat de cijfers gewoon recht staan. Dit is ok, allee de 9 op de 6 is een beetje verwarrend.

Ik heb na vorige keer besloten dat 3500 euro (na overheid) gewoon te veel is voor een Miyota. Maar mooi is hij wel.

1 like

:rotating_light::rotating_light::rotating_light:NWA! :rotating_light::rotating_light::rotating_light:

17 likes

Wauw! :star_struck: :star_struck: Wat een knaller zeg. Gefeliciteerd!!

Wel even op moeten wachten dan. :slight_smile:

Eigen fout, was effe niet in NL. Maar Kurono heeft de verzending on hold gezet en netjes gewacht totdat ik ze een seintje heb gegeven. Dus mijn fout!

1 like

Netjes geregeld vanuit Kurono. Wat is je eerste indruk?

Helaas echt nog veel te weinig tijd gehad om er van te genieten. Vandaag pas binnen gekregen.

Eerste indruk? Hele mooie maat, maar lijkt iets dik door de relatief kleine diameter. Details zijn weer top. Natuurlijk een stuk drukker dan de toki, maar wederom een super mooi gelakte dial. Subdials liggen lager, ook een apart gezicht.

Kom maar eens een keer kijken, zou ik zeggen!

1 like

Fotootje in het vliegtuig vandaag.

5 likes

Kurono komt met een nieuwe 34mm lijn. :heart_eyes:

14 likes

Mooi spul zeg, wist van het hele bestaan niet af.

Ik ga dit topic maar eens volgen, heel benieuwd wat er voorbij gaat komen hier op het forum van dit merk.

1 like

Wow! Volgens mij krijg jij de notificaties altijd wat eerder dan ik. Dit is wellicht een kans om mijn eigen Kurono van mijn vriendin’s pols te krijgen :+1:t2:

Overigens wel jammer dat de merknaam er niet meer in het Japans op staat 🫤 Dat vind ik altijd een leuk detail.

1 like

Dacht al dat er iets niet klopte. Heb me ooit afgevraagd waarom seiko altijd in het westers is geschreven, ook bij de eerste zakhorloges. En ook altijd bij JDM modellen. Ik ken niks van Japanse cultuur, maar het lijkt me gewoon erg onlogisch.

1 like

Ja daar ben ik het wel met eens. Het is sterker om een logo/huisstijl te blijven voeren. Zeker wanneer het merk nog relatief vers is. Desalniettemin is het wel weer een verrassende dial configuratie.

Kurono is lekker op dreef.:heart_eyes: Dit keer wel met de traditionele logo lay-out.

17 likes

Deze zag ik ook net voorbij komen! Mooooooi!!
Alleen weet ik niet of ik tijdens die window kan bestellen… vakantie… dan wil je geen stress!

1 like

Ik ben niet zo dol op deze cijfers. Desalniettemin mooi horloge wel.

1 like

Blijft een uniek en prachtig horloge deze. Ik ga alleen mijn zoektocht vervolgen naar een Cartier, dus bij deze een schaamteloze plug.:innocent:

Binnenkort dus te vinden in het blauw.:wink:

10 likes

Was even vergeten hoe lastig het is om deze goed op te foto te krijgen.:sweat_smile:

8 likes