Kwalitatief hoogwaardiger swiss made quartz uurwerken of SEIKO?

Als je een budget van rond de 200 euro hebt, wat kun je dan beter aanschaffen als je er zo lang mogelijk plezier aan wilt beleven?

Beide zijn goed, dat is als vragen of je een Duitse of een Japanse auto wilt.

Voor 200 koop je wel een erg leuke Seiko.

Dat zal elkaar niet veel ontlopen,allebei van goede kwaliteit.
De keuze in deze prijsklasse is vooral het soort,model en mogelijkheden van het horloge.
Ik heb japanse alsook zwitserse kwarts klokjes,beide laten eigenlijk geen steken vallen.
mvg Leetje

De auto vergelijking is onzin, maar dat terzijde…
Voor dat geld een mooie Seiko. Bovendien is seiko de revolutie voor quartz… misschien leuk puntje om r bij te nremen…?

Ik denk dat tot €200 Seiko je beste keuze is (tu)

Hallo Zuidwes,

wat wil je met het horloge gaan doen dan? Moet 'ie dagelijks inzetbaar zijn bij b.v. zware klussen? Mijn voorkeur gaat eigenlijk altijd uit naar mechanisch, maar als het op een werk/tool horloge aankomt toch liever quartz.

Succes

En vergeet het merk Citizen niet.

Kan Citizen eco-drive van harte aanbevelen. Loopt veel nauwkeuriger dan mijn quartz Certina. En geen batterijwissel nodig om de 2 jaar.

Groeten,

Marco W

Marco W Schreef:

Kan Citizen eco-drive van harte aanbevelen. Loopt
veel nauwkeuriger dan mijn quartz Certina. En geen
batterijwissel nodig om de 2 jaar.

Groeten,

Marco W

Kan ik beamen. Ik heb ook een Citizen Eco Drive en ik verbaas me over de nauwkeurigheid van het horloge. Na ruim twee maanden tijd loopt het horloge maar 5(!) seconden voor. De laatste keer dat ik dat horloge heb aangeraakt was toen de klok een uur achteruit ging.

Even ter herhaling: pas met solar horloges op dat ze ook wel licht krijgen. Want mij valt de mouw of manchet er bijna altijd overheen en dan raakt de accu makkelijk uitgeput. Heb er zo al een paar versleten.

mijn eco-drive slaap al een paar jaar regelmatig in de horloge-doos.
Nog nooit problemen gehad. Lijkt me sterk dat een eco-drive kapot zou gaan van dragen onder de mouw.

Groeten,

Marco W

Marco W Schreef:

mijn eco-drive slaap al een paar jaar regelmatig
in de horloge-doos.
Nog nooit problemen gehad. Lijkt me sterk dat een
eco-drive kapot zou gaan van dragen onder de
mouw.

Groeten,

Marco W

Misschien heeft ie een slaapstand. Misschien dat de accu’s van Citizen wat meer kan hebben. Maar ik heb 2 Casio Tough Solars (G-Shock en de eerste solar Protrek) uitgeput.

Ik leg ze bij zonnig weer eens in de 3-4 weken bij het raam, zodat ze lekker de hele dag op kunnen laden :wink: