Kwaliteit Aviator?

Beste forumleden,

wat kan ik m.b.t. kwaliteit (afwerking, duurzaamheid) en nauwkeurigheid verwachten van deze Rus met Poljot 2614 uurwerk?

http://wereldhorloges.nl/wereld_details/891

Dank voor jullie deskundige reactie!

Groeten,

Marco W.

Ik denk (heb géén ervaring) dat het een aardig horloge voor het geld is.
Maar wellicht komen er nog beter gefundeerde reacties;)

Tja Marco, wat mag je verwachten ?

Laat het me zo stellen: ik bezit momenteel zo’n 20 russen (oud en nieuw), waarvan er ééntje een regelrechte ramp is, een vijftiental zijn gewoon goed en vier ervan lopen al jaren binnen chronometer-specificaties…

Qua afwerking zit je met de huidige Russen goed (niet super-goed, maar zeker niet slecht)

Met andere woorden: het is zoals bij elk horloge eigenlijk: je moet wat geluk hebben…(lees sommige horror-verhalen van héél exclusieve merken maar eens na op dit forum…)

De werkjes zelf zijn simpel maar meestal erg betrouwbaar en duurzaam.

De nauwkeurigheid is ook best goed: verwacht een lichte voorloop van 20 à 30 sec/dag (maar weet dat ze meestal veel nauwkeuriger kunnen lopen na een extra regulering, maar dan moet je wel weten hoe je dat moet doen, uiteraard).

De “zwakke” punten van Russische horloges zijn meestal de datumschijven die niet mooi meelopen en de bevestiging van de wijzers - meestal de centrale chrono-secondenwijzers- , maar ook daarin boeken ze tegenwoordig vooruitgang…
Ook de lichtgevende verf van indexen en wijzers is meestal ondermaats als je ze vergelijkt met de topmerken, maar wat mag je voor die prijzen verwachten ?..

Voor deze prijs kan je eigenlijk niks mis doen (zeker als je ze koopt van een Nederlandse importeur die garantie geeft)…

Tenslotte: je koopt iets dat een eeuwenoude horloge-traditie vertegenwoordigt: een Russisch horloge (ook al is ie nieuw…).

Conclusie: als je 'm mooi vindt, gewoon kopen…( tip: Kijk ook eens naar de Aviator met alarm, héél mooi en prima afgewerkt horloge …)

Hopelijk ben je hier iets mee…

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Beste Morse

met jouw reactie kan ik zeer zeker iets! Hier spreekt duidelijk een liefhebber!
Heel hartelijk bedankt voor je uitgebreide reactie

Ik denk dat ik deze maar ga bestellen en inderdaad de aankoop bij Wereldhorloge met 1 jaar garantie biedt natuurlijk wel enige zekerheid.

Nogmaals dank voor je reactie.

Groeten,

Marco W.

Leuk horloge voor een goede prijs.
Wel een foto laten zien als je hem hebt, he.