Kwaliteit en merkbeleving

Ik ben er voor mezelf aardig uit. Ben van plan een Tissot Le Locle Automatic Chronograph Valjoux aan te schaffen (budget tot EUR. 900,-).

http://www.tissot.ch/?mod_collection/id_classic/fid_0034/action_show

Kan iemand mij iets vertellen over de kwaliteit van het gebruikte uurwerk en de merkbeleving van het merk Tissot.

Groeten.

Sebastiaan

hoi Wits,

dit uurwerk zit in horloges zoals in deze tissot maar ook in breitlings , iwc’s etc… al zouden deze dan aangepast zijn de basis is het zelfde en zeker niet slecht . ( het zit in vrij veel horloges)

en als merk is tissot niet verkeerd, al zie ik het wel een als een instapper dat aantrekkelijke horloges maakt en waarvan de prijs kwaliteit prima is.

er zullen wel goedkopere horloges zijn met een 7750 uurwerk al kan ik ze nu niet even verzinnen , bedenk maar dat het ook gebruikt wordt voor horloges van 4 a 5000 euro. en meer…

Bedankt,

Ik heb er weinig verstand van maar vindt dit een mooi horloge binnen deze prijsklasse.

Fijne paasdagen.

Sebastiaan

Een 7750 voor € 499
Laco Deutsche Post
http://philatelie.deutschepost.de/philatelie/shop/templates/produktseiten/produktdetail_standard.jhtml?id=prod3230013&navCount=1&navAction=jump

Iemand enig idee hoe groot dit horloge kan zijn?

Maarten

ik krijg het zelfde horloge niet gevonden op de laco site , maar volgens mij is 499,- niet duur voor een laco met 7750 uurwerk, misschien dat de prijs zo laag is omdat het een actie is van de deutsch post ?

http://www.watchwindow.com/laco/series1/page1.html

De Tissot Le Locle, erg mooi horloge voor een mooie prijs. Er is dacht ik ook een versie met cijfers ipv streepjes. Die vind ik zelf ook erg mooi.

Deze is ook fraai:

http://philatelie.deutschepost.de/philatelie/shop/templates/produktseiten/produktdetail_standard.jhtml?id=prod2940015&navCount=10&navAction=jump

Vraag me alleen af hoe die wereldtijd nu werkt. De beschrijving suggereert dat je de binnenste ring verdraait: dat zo dus de wijzerplaat zijn? En dus bij normale orientatie geeft 'ie de tijd in Tokyo aan??

dit ziet eruit als een wereld tijden horloge dat niet werkt, normaal draai de ring zodanig dat je de naam van de stad waarvan je de tijd wilt weten op de 12 zet, daar staat dan een getal en dat is het uur van die stad. zo kun je ze aflezen, hier snap ik echt niks van,…

volgens mij klopt gewoon de beschrijving niet , als je de binnenring verdraaid gaat ook de datum aanduiding mee en dat ziet er volgens mij heel vreemd uit.

Inderdaad. Tenzij het hele uurwerk meedraait, en dus ook de andere kroon. Dat ziet er nog vreemder uit :wink:

alsof ze de uren ring gewoon vergeten zijn…
en het gewoon stroer vinden om plaatsnamen en een extra kroon te plaatsen.

Ze hebben ook een Flieger, die geïnspireerd is op 'n oud model (met speciale lagering om die hoge g krachten van toen op te vangen???).
Aan de tijd aangepast, dus van 55mm naar 38mm teruggeschaald. Lijkt me een beetje klein voor een vlieger…

Kan er niet gewoon verder gegaan worden op de vraag van de topicopener?

Hij wil weten wat men van Tissot vindt en hoe men de kwaliteit ervaart en niet over het horloge wat iemand anders zomaar in dit topic toevoegt. Wil geen zeikerd zijn maar ik kan me voorstellen dat de topicopener hier niet veel mee geholpen is. Dus heren, graag weer ontopic. :wink:

ik vind het een mooi klokje.

gr oscar

ja die le locle chronograaf is een mooi horloge , voor een goeie prijs.

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Hiermee wordt mijn keuze alleen maar extra bevestigd. Ik vindt het een mooi klassiek uitziend horloge voor een denk redelijke prijs. De naam Tissot is mij bekend van diverse sport evenemeneten. Maar merkbeleving heb ik dus geen ervaring mee. Wat mij opvalt is dat ze relatief weinig automaten in de folder hebben staan. Ik denk dat 85% van de horloges die aangeboden worden quartz horloges zijn. By the way om terug te komen op de eerst reaktie. Hoe zit het met het uurwerk dat wordt gebruikt. Is het zo dat het uurwerk samen met andere fabrikanten is ontwikkeld of dat een fabrikant het uurwerk als eerste maakt en daarna doorverkoopt aan andere fabrikanten? Ben hier namelijk wel benieuwd naar.

Groeten.

Sebastiaan

het is een uurwerk door de fabrikant ontwikkeld en dat wordt doorverkocht, nu is dat bij een tissot een raar verhaal natuurlijk, Want ETA is van SMH ( swatch concern) en Tissot valt tevens onder dit concern.
Tissot is gewoon goed. Het is een merk dat iedereen wil bereiken en niet alleen liefhebbers van horloges, ze willen ook concureren met bijvoorbeel seiko. Dus als je in een winkel staat dat je twijfelt tussen een seiko of een tissot. voor andere merken geldt toch wel iets anders, ze kosten vaak meer en staan op zichzelf. Mensen hoeven vaak niet te twijfelen tussen een breitling of een Omega ( ja oke wij liefhebbers wel…met onze lange verlanglijsten) Goed er zijn natuurlijk meer dan zat uitzonderingen op de regels hier hoor.

De Tissot is dus echt geen verkeerde keuze!.

Er zit toch wel een behoorlijk prijsverschil tussen Seiko en Tissot dacht ik zo. M’n Tissot Titanium 100 heeft me zo’n 450€ gekost. Ik denk niet dat ik snel zo’n bedrag voor een Seiko zou neertellen.

Ik zat namelijk te twijfelen tussen deze en een Maurice Lacroix Les Classiques Moonphase (quartz). Maar wil toch graag een automaat vanwege de techniek. Is dit raar? Tevens vindt ik nu dat de ML te klassiek oogt. Loop regelamtig in t-shirt en vindt het dan niet gepast om met een dergelijk horloge te lopen.

Nee, is niets raars aan.

Je kunt natuurlijk ook een Swatchje kopen voor bij dat T-Shirt…