Ik kan van de familie een horloge uitzoeken voor rond de 500 euro, maar ik ben een totale leek op gebied van horloges.
Ik wil voor dat geld wel een beetje een goeie, die ik kwa desing ook nog mooi vind.
Ik heb op internet wat gezocht, en vind de Armani AR1400 een zeer mooi klokje, mijn vraag aan jullie, is dit een goed klokje? En weten jullie mooie alternatieven in deze style? Bedankt allen!
Als je je echt interesseert/wil gaan verdiepen in horloges zit je hier helemaal snor!
De meesten hier hebben meer op met mechanische horloges dan met quartz horloges, wellicht is dat de romantiek.
Verder zie je hier vooral horlogemerken, meer dan Mode-merken (zoals Armani, Hugo Boss, D&G) omdat het vaak is dat je meer betaalt voor de naam dan voor de kwaliteit.
In de prijsklasse waar je in wil kijken zijn dit wellicht goede opties als je voor een mechanisch horloge zou willen gaan:
Je zou ook hier kunnen kijken of er wat van je gading tussenzit: horlogemarkt http://www.horlogeforum.nl/list.php?15
Over het algemeen verliezen horloges vrij gauw hun waarde en liefhebbers zijn meestal nogal zuinig op hun horloges en hebben er meer (dus grote kans dat het horloge in de verkoop niet veel gedragen is)
Er zijn hier vast mensen die je nog veel meer kunnen vertellen, dus wacht geduldig af en kijk wat de reacties zullen brengen.
als je al een beetje weet wat je voorkeur heeft helpen we je graag. Hoe groot, kleur, leer of staal. Sportief of net? succes.
Hamilton en Tissot zijn ook leuke kandidaten.
op dit forum zitten enkele leden die ook seiko verkopen.
vaak is de service beter dan bij de juwelier terwijl de prijzen vriendelijker zijn.
het is maar een tip uiteraard.
wens je veel succes met je zoektocht.
en mocht je wat vinden wij zijn gek op foto’s.
gr Oscar
Verder zie je hier vooral horlogemerken, meer dan
Mode-merken (zoals Armani, Hugo Boss, D&G) omdat
het vaak is dat je meer betaalt voor de naam dan
voor de kwaliteit.
Daar zit denk ik een hoop waarheid in, maar dat wil niet zeggen dat die uurwerkjes knudde kwaliteit hebben. Ken mensen met zo een quartz D&G die 't vele jaren doet. Alleen de nadruk zit meer in 't design dat in 't uurwerk.
Nog een kleine opmerking: er bestaat ook zoiets als een mechanisch horloge. Ik weet niet of je je hier bewust van bent? Dit zijn horloges die niet werken met een batterijtje, maar die ‘ouderwets’ opgwonden worden. Hetzij zelf met de hand hetzij door een rotor. Met de laatste wordt het horloge automatisch opgewonden door bewegingen van de hand. En zo zijn er nog vele andere soorten.
Gezien je posts denk ik dat je interesse wel uitgaat naar een horloge met van die vele kleine wijzertjes, klopt dat?