Kwaliteit merkhorloges

Toch een ja en nee . Je gaat mij niet horen zeuren dat er absoluut geen defect mag en of kan zijn , hey shit happens , maar je hoort dit toch bijzonder vaak . De prijzen idd eigenlijk absurd hoog ivm … .
Tis wel zo dat zo’n horloge je wel een degelijke graad van uitstraling geeft , net als een dure auto ofzoiets. Of je daar dan rekening moet mee houden is ieder zijn zaak maar zo is het dan wel . Eignlijk betalen mensen dus voor exclusiviteit en uitstraling ipv voor een horloge …

Pyros, je slaat de nagel op de kop !

Het kan altijd gebeuren, bij elk merk. Dat is nu eenmaal het lot van alle “dingen”.

Rest inderdaad de vraag waarom het bij die “exclusieve” merken zo extreem duur moet zijn.

Zoals ik eerder al eens zei: “marketing” kost heel veel geld, veel meer dan het object… Helaas.

Vriendelijke Groeten,

Morse.

Nog even een update. Ik heb inmiddels mijn GMT weer terug.
Geheel gereviseerd, zowel van binnen als van buiten. Het horloge lijkt weer splinternieuw. Vakwerk dus.
Niet goedkoop (350 euro) , standaard Rolexprijs geloof ik, maar hij ziet er weer prachtig uit.
En nu maar hopen dat het wat langer goed gaat…

Je hebt iig weer twee jaar garantie. Wat overigens wel grote onzin is dat een Rolex 400 euro aan fabricage kost. Denk je dat die horlogemakers voor niks werken.
Staal wat Rolex gebruikt is ook 3 keer zo duur als normaal 316L staal.

Tom Koerts Schreef:

Staal wat Rolex gebruikt is ook 3 keer zo duur als
normaal 316L staal.

Tom

het 3 voudige van de hogere kosten aan het duurdere staal wegen niet af tegen de 50 keer goedkopere productie methode van stansen ( wat rolex doet )tegenover frezen. Misschien is die 400 euro zelfs nog aan de hoge kant…

Mikey,

Jouw rolex is 6 jaar jong. Ik durf de stelling aan dat, als het echt een defect van het horloge is en niet van jouw manier van er mee omgaan (dat is wellicht wat lastig aan te tonen, maar goed) rolex het defect gratis zou moeten verhelpen. Aan de andere kant, die EUR 350 is wel de standaard prijs voor een revisie, dus per saldo hebben ze dat misschien ook wel gedaan.

Het blijft zuur dit soort dingen…

Vind ik ook, maar je kunt er weinig aan doen, want coulance (wat bepaalde automerken zelfs10 jaar na aanschaf nog wel doen) is ver te zoeken bij de “top” horlogemerken. Arrogantie? ik weet het niet. We moeten er maar mee leven denk ik. Wat mij ook verbaast is de grenzenloze loyaliteit van veel horlogekopers ten opzichte van hun merk waarvoor ze vele honderden euros in een aantal jaren moeten uitgeven aan onderhoud en reparatiekosten en dat blijkbaar als heel normaal zijn gaan zien.
Feit blijft dat ik oudere mensen ken die(afgebeulde) klokjes uit de jaren vijftig en zestig hebben en met deze horloges nooit revisies o.i.d .hebben gehad en desondanks doen ze het nog prima. Tsja…

Hoeveel uur denk je dat zon horlogemaker bezig is met zon horloge.
Die heeft geen uurtarief van 20 euro hoor.
Sorry, maar het is echt dikke kul dat een gemiddelde Rolex 400 euro af fabriek kost.

Daarnaast is stansen echt geen 50 keer goedkoper dan frezen. En doet dit afbreuk aan de kwaliteit van de kast…
Denk het niet hoor.
en die gouden wijzers en indexen zijn zeker gratis. Net zoals een wijzerplaat.
En dan heb ik het nog niet over het uurwerk, wat niet eens het duurste is van een horloge.

Ik heb in 1985 mijn Sub gekocht van een juwelier die prive 2de hands horloges verkocht, hij was toen 3 jaar oud, ik heb in de de 22 jaar dat ik heb heb 1 keer een mankement gehad, dat was een gebroken veer, een jaar of 4 geleden, heb toen reperatie samen laten vallen met een grote beurt door de firma Manbodh (die Zat toen nog in R’dam) was daar toen geloof ik 250 euro voor kwijt, dus dat valt bijelkaar wel mee. Moet daar wel als kanttekening bij plaatsen dat ik mijn Sub ‘slechts’ zo’n 80 tot 100 dagen per jaar draag (draag hem nooit op werk of tijdens hobby) Maar vind wel dat de prijzen van een Rolex exorbitant zijn (niet alleen Rolex overigens) toen ik zo’n 18 jaar geleden zag dat de voor een Rolex Sub gd/st F 6.380 moest kosten en nu 6.550 euro (of tewel F 14.450) is dat wel een beetje meer dan de inflatie over die periode.

Genesis

Maar het “werk” is wel het meest “interessante” aan een horloge, dacht ik zo…

Maar dat is gewoon mijn simpele mening. Een klomp goud leg ik liever in de kluis :wink:

Vriendelijke groeten,

Morse.