Kwaliteit/QC Tissot

Ja, jammer. Speciaal voor dit model gekozen omdat die mij aantrok. Nu zou je denken laat het weghalen of nieuwe wijzer erop, maar dan ben je 'm weer kwijt. Geen idee wat de tollerantie is van zoiets op een wijzer. En wat het überhaupt is…

Hier wordt je echt niets wijzer van hè… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Bij mij ging hij terug en kocht ik iets anders, want ook al krijg je nu een perfect exemplaar, toch ben je bang dat het na de garantie nog fout loopt.

Ik heb dat vorig jaar meegemaakt, dat er een stofje onder het glas zat. Dat was bij een Tissot Visodate.

Stoffig merk geworden, dat Tissot :slight_smile:

Mss tijd om eens in een clean room te investeren?

Ja, ik lees dat vaker (ook) op buitenlandse fora. Misschien komt dat door gebruik van bepaalde kleding of de handschoenen? 3 exemplaren hier gehad en ook allemaal stofjes. Er gaat ergens iets niet goed, zeker bij de QC. Of ze zien het niet of denken… ja dag ik ga dingen niet meer openmaken. :stuck_out_tongue:

Ik geef het nog een kans… de Chrono XL of de Quickster? :slight_smile:

Ik zou voor de quickster serie gaan, net wat stoerder. Hier mijn quicksters.
Zelf geen stofjes/deeltjes ervaringen met Tissot gelukkig. Je kan gerust ’ de stoute schoenen aantrekken’ en Tissot NL of CH hierover mailen, samen met de foto’s. Ik zou dat doen, maar ben jou niet. Alvast veel plezier gewenst met welke Tissot keuze dan ook!

1 like

De chrono. Vanwege de smoothere bezel, datum met zwarte achtergrond, mooiere pushers en kroon. Simpel as that.

1 like

Jammer dit te lezen, heb in het verleden vaak Tissot’s gekocht en nooit wat negatiefs ervaren. Is samen met Oris mijn favoriet merk omdat ze (zeker met de Heritage reeks) erg fraaie horloges voor een schappelijke prijs bieden.

1 like

Ja vooral als het je eerste ervaring met Tissot is. Ik heb veel goedkopere horloges die niks mankeren, tot in de puntjes mooi, goed afgewerkt. Blijft gek…

Maar goed, lastige keuze dit. De Chrone XL vind ik heel stijlvol, strak en klassiek. De Quickster stoer en sportief met prachtige details. Lastig, lastig!

Nog even een update:
Ik ben uiteindelijk voor de Quickster gegaan, want ik weet nog steeds niet of het aan mij ligt maar de kwaliteit was echt om te janken bij de Chrono XL.

5, ja echt… 5 exemplaren bekeken en allemaal imperfecties die je met het blote oog zag waarbij bij 1 serieus de wijzerplaat met te weinig inkt was bedrukt en dus heel licht bedrukt was. Hoe komt dit door QC heen?! Komt de Chrono XL/budgetlijn wel uit Zwitserland? Of wordt die wellicht deels in bijv. China gemaakt? Ik vraag mij dit serieus af. Jammer.

Diverse (onder)delen komen waarschijnlijk wel uit China, de term Swiss made is nogal een rekbaar begrip.

2 likes

Ja, dat dacht ik al. Maar ik heb sterk het vermoeden dat vrijwel alle onderdelen uit China komen bij deze Chrono XL en het horloge slechts geassembleerd wordt in Zwitserland. Het was namelijk een duidelijk patroon bij alle exemplaren die ik in mijn hand had. Slecht saffierglas (met kleine oneffenheden), wijzerplaten met imperfecties, wijzers met krasjes en deukjes. Dit lijkt mij niet uit een Zwitserse fabriek te komen.

1 like