Kwaliteit/QC Tissot

Hallo allen, ik ben Jerry en ik heb een aardige collectie horloges. Van Seiko’s tot vintage Junghans en wat leuke hedendaagse Fossil chrono’s.

Anyway, ik heb afgelopen weekend een Tissot chronograaf gekocht en ik ben echt wel blij mee, maar nu met constant het zonnetje viel mijn oog op wat imperfecties. Allereerst ligt er een deeltje op de wijzerplaat en wat witte kleine puntjes hier en daar. Kunnen dit misschien spetters zijn van het bedrukken van de wijzerplaat of lichtgevende deeltjes van wijzers, indexen? Komt dit vaker voor?

Verder zag ik wat dingetjes aan de binnenkant van het saffierglas zitten. Stofjes? Ik moet zeggen dat ik dit niet had verwacht van een Zwitsers horloge en ik ben best wel teleurgesteld in de kwaliteit. Je zou denken dit wordt gezien en verwijderd. Ok, het is geen Rolex. Maar voor 400 euro verwacht ik beter… Terug naar de dealer maar, ruilen of laten fixen?

1 like

Ik zou teruggaan en het vertellen en laten zien aan de desbetreffende juwelier!

Heb dit zelf nog nooit bij een nieuw horloge meegemaakt.

1 like

Zelf nog nooit meegemaakt. Maar zeker teruggaan. Dit zou onder garantie moeten vallen.

Nou ik zou eens even goed gaan googlen het wemelt namelijk van de fake tissot’s en die hebben dit soort mankementen.
Ook sommige dealers weten of zien het niet dus ik weet niet waar die vandaan komt maar dit is niet iets wat niet normaal is bij een echte tissot. Die zijn bij mij altijd allemaal volledig perfect bij een juwelier vandaan gekomen.

2 likes

Doe er trouwens even wat goede foto’s bij, kenners genoeg hier die van de foto al veel kunnen vertellen.

1 like

idd, even een foto maken en dan heb je binnen het uur uitsluitsel.

1 like

Ik heb zeker 10 Tissot’s (deels alweer geflipperdj, maar dit komt mij niet bekend voor. Tot nu toe hele goede ervaringen met Tissot.

Ik zet echter wel vraagtekens bij een deel van de nieuwe budget collectie. Wat ik daarvan online zie, vind ik Tissot onwaardig. Met name de V8 automatic serie is nogal wat commentaar op inzake de afwerking.
Kennelijk willen ze in het budget segment weer meer omzet scoren. Ik zou het erg jammer vinden als dat ten koste gaat van de kwaliteit.

1 like

Bedankt voor de reacties. Ik denk niet dat die fake is, want het komt van een officiële Tissot dealer. Maar het mooie is, ik kreeg er zojuist nog eentje binnen die ik bij de Bijenkorf had besteld puur om te vergelijken. En… ja hoor ook imperfecties. Minder, maar ook van die minuscule witte deeltjes op de wijzerplaat als het licht erop schijnt. Lijkt wel ontwerp-/fabricagefout. Wellicht dat er iets loslaat na productie of na opdrogen van inkt, lijm etc.

Hier ligt ook zo’n deeltje tussen het glas en de kast.

1 like

Die stofjes vallen mij mee , wel heel erg klein .
Dat de wijzer niet is uitgelijnd vind ik dan wel weer storend .

2 likes

Ik vind Tissot de laatste tijd achteruit gegaan wat betreft kwaliteit/QC. Enige tijd terug al een duiker retour gezonden vanwege de volgende punten:

  • slecht uitgelijnde datum
  • vlek op een van de indices
  • kartels aan de binnenzijde van de ceramic insert

image

image

Dit was bij uitpakken al direct en overduidelijk zichtbaar… ofwel bij inpakken naar mijn mening ook.

Gezien het prijsniveau en het schermen met zwitserse kwaliteit echt uit den boze.
Ofwel omruilen of geld terug :+1:

2 likes

Wauw, dat is ook niet zo fraai nee. Wel apart dat ze de kwaliteit/afwerking zo op het spel zetten. Ik zit er aan ook te denken om het gewoon compleet terug te doen, want ik heb er nu al 2 gezien met dezelfde stofjes. De kans is groot dat de volgende het ook weer heeft. Ik weet niet in hoeverre stofjes/deeltjes op de wijzerplaat acceptabel zijn. Voor mijzelf is het eens gezien altijd zien en er aan blijven irriteren…

1 like

Je kan er inderdaad nooit meer helemaal met plezier naar kijken. Ik ervaar dat ook zeker als net zo vervelend als niet uitgelijnde wijzerplaten en wijzers.

1 like

Haha, nou… een nieuwe gekregen van de dealer en hij had inderdaad gebreke geconstateerd. Op het oog was de nieuwe goed, maar zie nu opeens ook weer iets achter of in het glas zitten en een pluisje/stofje/krasje op de grote chrono wijzer. Het valt gelukkig alleen op in bepaalde hoek en onder fel licht, maar toch nu 3 met dezelfde dingetjes. Niet verwacht van Tissot of er gaat iets mis met de kwaliteit van tegenwoordig.

Ik heb wel 70 euro korting gekregen, dus ik twijfel wat te doen…

Het stofje op de subdial is zo klein, dat zal echt binnen de tolerantie van Tissot vallen. Maar ik vraag me af hoe jij naar je horloges kijkt, met een loepje?

Nope, ik heb (helaas) haviksogen en elke minuscuul dingetje valt mij op… altijd. Kan er niks aan doen. :stuck_out_tongue:

Als ik kijk naar de tissot die ik voor het moment aan heb is er werkelijk niets te zien aan alles wat onder het glas valt hoor :stuck_out_tongue:

1 like

Haha, laat mij maar even kijken. :smile:

Overigens is bij dit exemplaar wel elke wijzer keurig uitgelijnd. En landen perfect op de indexen. Dat dan weer wel…

1 like

Hmmm. Klinkt niet tof allemaal. Dat ze de laatste tijd nogal wat budgetmodellen in de markt zetten, vond ik ook al apart.
Ik hoop niet dat dit de nieuwe lijn gaat worden, ik heb / had Tissot toch altijd wel hoog staan.

1 like

Tja, het is al de 3e met gebreke. Nu is dit exemplaar verder prima, maar zit ik hier weer mee… help! :frowning:

20180713_193224

Lijkt op een metaaldeeltje/schaafsel…

Terugbrengen en een heel ander horloge gaan zoeken !

2 likes