Kwaliteit rubberen banden

Ik ben opzoek naar een rubbere band voor bij mijn NTH Näcken.

Ik ben een aantal merken en modellen tegen gekomen. Bijvoorbeeld de Hirsch Arne Performance:

Of een van de velen Bonetto Cinturini. Ik zag ook dat Watchgecko verschillende rubberen banden heeft zoals:

Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met enkele van de bovengenoemde banden/merken en heb ik nog merken gemist? Ik zoek een relatief rustige rubberen band voor niet meer dan €75.

Ik heb de Hirsh Tiger en ik moet zeggen dat het erg goede en comfortabele banden zijn.

2 likes

Wat is de lugmaat en wat is je budget?
Voor een rubberen band verwijs ik je met lof naar vintage Tropic banden. Briljante kwaliteit.

1 like

20mm lugmaat en max €75

Ziet er goed uit! Is de kwaliteit het geld waard?

Weke kleur zoek je? Gewoon zwart?

1 like

Ik dacht dat hij 85 euro kostte, dat is best veel geld voor een rubber band, maar vergeleken met de goedkope moet ik wel zeggen, misschien is hij dat wel waard.
Ik draag het horloge waar hij op zit niet vaak, dus hoe hij het bij intensief gebruik doet weet ik niet, maar dat zou normaal geen probleem mogen zijn.

1 like

Ik sluit me hierbij aan. Ik heb geen ervaring met ander rubber, maar dit is het fijnst dragende bandje dat ik bezit.

1 like

Ik heb de Bonetto Cinturini 270 vandaag ontvangen en ik ben dik tevreden!
Verslavende vanillegeur, soepel maar zeker niet fragiel en ook nog eens relatief goedkoop (€40?)
Zeker een aanrader!

De gesp ziet er op foto’s veel minder kwalitatief uit dan hij in het echt is.

2 likes

Moet je de gaatjes er zelf in maken?

2 likes

Ja gewoon zwart. En als het stiksel heeft dan wit/zwart stiksel.

Waar haal je die? Als ik erop google krijg ik verschillende resultaten. Heb je een bepaald merk waar van je ze haalt?

1 like

Ja ik zat ook naar bonetto te kijken. Ze hebben een gigantisch assortiment aan rubberen banden!

Die Bonetto’s zijn erg goed, Watchgecko zijn volgens mij hetzelfde. De getoonde Bonetto zou ik niet doen. Heb die gehad en door de structuur oogt hij snel dof.

1 like

Ze hebben half gemaakte gaatjes waar je gewoon door moet prikken.
Slim gedaan.

3 likes

Bonetto Cinturini heeft mooi spul. Zelf heb ik de Hirsch Pure ook. Erg fijn. Soepel. En voor mij belangrijk, ook verkrijgbaar in een kortere maat.

1 like

Winnaar. De Hirsch performance banden zijn top. Dragen echt super.

Een andere overweging is een Hirsch Pure. Maar eigenlijk zou ik gewoon voor de Performance gaan :wink:

1 like

Ik neig ook naar de Hirsch Performance. Ik heb nog nooit zoveel voor een bandje betaald maar ik krijg wel de indruk dat het het geld waard is.

1 like

Nu de vraag welke kleur? Ik vind grijze heel mooi maar ik vraag me af of dat past bij de witte wijzerplaat van mijn NTH. Zwart kan je natuurlijk nooot fout mee gaan.

1 like

Heb er zelf ook een. Persoonlijk vind ik hem elke euro waard :+1:t2:

1 like