Kwaliteit seiko automaten

TagEd Schreef:

Ik heb net m’n Seiko’s in de
Kliko gesmeten

Ik heb zojuist het zelfde gedaan, maar mijn Kliko heeft ze weer uitgespuugd.
Die zal het dus wel met -ej- eens zijn :slight_smile:

-ej- Schreef:

seiko is natuurlijk niet zo goed als zwitserse
kwaliteit. het komt toch uit azie. Net als de rest
van alle spullen die daar vandaan komen is het
niet het beste op de markt. Zwitsers is natuurlijk
veel beter, ook wat duurder.
electronica uit azie is prima dus een seiko kun je
prima kopen maar geen mechanisch uurwerkje.
Spaar gewoon door voor wat moois uit zwitserland.
Het is net als met tulpen, die maken ze daar ook
maar zo mooi als de onze zullen ze nooit worden.

Alleen v.w.b. de tulpen, heb je gelijk.

Seiko is kwaliteit, klaar. Sommigen vergeten alleen, naar het hogere segment te kijken.

-ej- Schreef:

Verstandig

Dan moet mijn Kliko dus verstand hebben. Dat had ik 'm nooit toegeschreven.
Wel gaat onze hond binnenkort studeren, maar dat had altijd iets wijs over zich :wink:
Maar dat is dan ook een Berner sennenhond, zwitserse kwaliteit dus…

TagEd Schreef:

Joh Jan, wees blij dat er tussen ons idioten
tenminste nog iemand rondloopt die wel verstand
heeft van horloges! Ik heb net m’n Seiko’s in de
Kliko gesmeten en ben meteen aan 't sparen gegaan
voor een Zwitsers horloge!:)o

jantje.vlaam Schreef:


De Nissan GT-R wordt door velen gezien als
beter
dan een Porsche 911.

Nissan wordt gemaakt in Japan.
Porsche in Duitsland.

Ik weet niet wie er hier ooit met een Hasselblad gewerkt heeft?.. maar 't is en blijft gewoon een werktuig… leuk dat je films kunt wisselen halverwege een flimpje…

Kwaliteit kost geld… maar “Betere kwaliteit” laat zich niet altijd vertalen tot betere prestaties in het gewone gebruik…
niet om de zwitserse uurwerkindustrie in diskrediet te brengen… tuurlijk, het is je goed recht om de best mogelijke kwaliteit te willen. maar in de praktijk zijn er denk ik weinig mensen echt afhankelijk zijn van de nauwkeurigheid van hun Rolex… Desalniettemin, zijn die horloges zeer gewild…

dat is eigenlijk een heel gewoon gegeven… veel motorrijders hebben ook een motor waar ze nooit het maximale uit zullen halen… toch willen ze die 180 Pk… ik neem genoegen met mijn 21 jaar oude Ducati 851… met slechts 100 Pk is ze nog altijd in staat me flink pijn te doen als ik het te gek maak… en ze is snel genoeg voor me…

mensen willen het beste… qua horloges… ja… die worden in zwitserland gemaakt…maar een Japans uurwerk kan net zo goed zijn… 't is alleen een massa-product, en dientengevolge heeft dat gevolgen voor de nauwkeurigheid van de onderdelen… of dat rechtstreeks invloed heeft op de nauwkeurigheid?.. ik durf het te betwijfelen… alle “kritieke” lageringen in welk uurwerk dan ook ( als je de goedkope kalibertjes even buiten beschouwing laat ) zijn ook bij japanse kalibers gelagerd in robijnen. en de plaatsnauwkeurigheid van de platine, en de bruggen en kloven is goed… waarom?.. ze worden gefreesd en geboord op de beste CNC machines die er daar gemaakt worden…

Ik denk dat de verkoop van zwitserse horloges nog altijd “leunt” op haar rijke verleden… dat verleden heeft de Japanse uurwerkindustrie nog niet… kwestie van jaren… in het begin wilde ook niemand iets van japanse auto’s weten…

TagEd Schreef:

Joh Jan, wees blij dat er tussen ons idioten
tenminste nog iemand rondloopt die wel verstand
heeft van horloges! Ik heb net m’n Seiko’s in de
Kliko gesmeten en ben meteen aan 't sparen gegaan
voor een Zwitsers horloge!:slight_smile:

Waarom heb je dit gedaan? Welke verwachtingen had je ervan waar het niet aan voldeed?

Ik heb seiko automaten gezien van €135 en van €700. Ik neem aan dat er verschil in zit.
Ik zoek geen precisie apparaat. Ik zoek een sieraad. Maar wel een functionele. Een kapot horloge ziet er ook stom uit. Ik hoop wel dat een horloge waar ik veel geld aan ga uitgeven een jaar of 20 of langer mee zal gaan. En als het elke dag een aantal seconden verkeerd loopt is niet erg. Wel als ik het elke dag goed moet zetten. Recent is het een welles/nietes geworden. Waarom wel/niet?

Denk dat t een grapje is…

Zonder gekheid. Er zijn independents uit Azie die lid zijn van de AHCI (als je niet eens weet wat dat is, dan moet je gewoon je mond houden).

Daarnaast heb je Grand Seiko en dat is zeker een andere klasse.

En ik heb ook een Rolex…

Ach zoals een lerares altijd zei: met domme mensen valt niet te discussieren.