Kwaliteit Traser

Beste lezers. Ik ben nieuw op het forum. Al wel wat rondgesnuffeld en gekeken naar reacties op de Traser horloges.
Een maand of drie geleden heb ik een Traser H3 P9504 aangeschaft bij Traser. Betaalbaar en voor militaire doeleinden gefabriceerd dus nam en neem ik aan enigzins robuust.
Eigen speciaal aangeschaft voor een survival weekend en daarnaast om gewoon als dagelijks horloge te dragen op mijn werk. Dit horloge zit tussen sportief en redelijkcasual/zakelijk in dus was perfect.

Na twee weken ging ik trainen met bepakking. Behoorlijk gezweet. de volgende dag zag ik een grote condensvlek. deze zat er de volgende dag nog en als ik dacht dat ie weg was, was ie meer verplaatst. De dag dat ik contact heb gezocht met traser in Nederland was de vlek uiteindelijk weg. dit mocht niet gebeuren dus horloge teruggestuurd en na een paar keer contact omdat ik maar niks hoorde uiteindelijk zelfde horloge teruggekregen en het zou goed moeten zijn. Was getest etc.
Opzich goede service maar had wat vlotter gemogen. Horloge deed zijn werk goed met survival weekend en kreeg wel wat krasjes maar ja het is ook geen krasvast glas. Althans zo staat het in ieder geval niet gemeld.
Nu ben ik vorige week in de kruipruimte onder ons huis geweest, en dat was een beetje kruipen en tijgeren. Tot mijn schrik zag ik van het weekend dat er dikke krassen over de kast en het glas lopen en daarbij dat er een stukje glas afgebroken is. waterdicht is deze nu in ieder geval niet meer.

Nu vraag ik mij af of dit horloge voor de kantoorafdeling van het amerikaanse leger is ontworpen of dat ik een maandagmorgen exemplaar heb. Zou dit mogen gebeuren? Ik wil niet meteen Traser weer op zn nek springen.

Alvast bedankt voor jullie reactie als jullie het vol hebben gehouden om het verhaal te lezen :slight_smile:

Dag traser.

Ikzelf heb een poos geleden een Luminox gehad en heb er nooit problemen mee gehad.

Ik denk dat Luminox en Traser elkaar weinig ontlopen qua kwaliteit vandaar.

Het is natuurlijk de vraag hoe hard er geschuurd of gestoten is maar ze staan er wel om bekend een stootje te kunnen hebben.

Krasvrij was het horloge in mijn geval ook niet maar als ik het goed heb gebruiken ze meestal mineraalglas in hun horloges dat is minder krasvrij dan saffierglas maar wel minder breekbaar dus ik denk dat je klok toch wel een te harde tik heeft opgelopen.

Misschien toch even contact met Traser of het verkooppunt opnemen.

Succes.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.