Kwaliteit van dit kwarts uurwerk?

Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken kijk ik dagelijks op dit mooie forum! Telkens vergeet ik in te loggen, wat hoogstwaarschijnlijk de reden is waarom jullie nog geen reacties van mij gezien hebben… Hopenlijk vergeven jullie mijn brutaliteit om eerst een vraag te stellen voordat ik zelfs fatsoenlijk op een topic heb gereageerd, want ik heb jullie hulp echt even nodig :sweat_smile:

Laatst kwam ik een interessant horloge tegen op een Chinese website. Het betrof een duiker met een Japans quartz uurwerk. Gezien de prijs van nog geen €25,- heb ik bij de verkoper nagevraagd wat voor uurwerk hier nou precies inzit.

Hij vertelde mij dat het een Miyota 2115 betrof. Na enige research kwam ik erachter dat dat deze fabrikant tot de CITIZEN WATCH CO., LTD. behoort. Forumposts, reviews of iets dergelijks heb ik echter niet kunnen vinden.

Gezien de prijs van het horloge twijfel ik over de kwaliteit van dit uurwerkje. Kunnen jullie daar mij misschien wat over vertellen? :slight_smile:

Alvast bedankt!

  • Vincent

Welkom! http://calibercorner.com/miyota-caliber-2115/
Uurwerk is niet heel speciaal. Maar wat verwacht je voor 25 euro?

Gewoon kopen als je het een mooi horloge vind.

1 like

@Zulu was net iets sneller, maar inderdaad, je kan er van uit gaan dat het ding het prima doet, en ook wel flink wat jaren maar het is geen heel spannend uurwerk.

2 likes

OP zich niks mis met dit ‘‘basis’’ uurwerkje,welke je vind in de meest uiteenlopende plakmerkjes.
http://www.citizen.co.jp/miyota_mvt/download/pdf/spec_2105_15.pdf

Daar waar citizen/Miyota de 2115 heeft,heeft Seiko /Epson het V21B uurwerkje als zijnde meest simpele quartzwerkje.

Citizen/Miyota

Seiko/Epson

2 likes

Bedankt voor jullie snelle reacties! @Zulu @MartijnV @AstonMartin
Zoals verwacht geven jullie aan dat het geen spectaculair mechniek is, maar dat verwacht ik ook zeker niet voor die twee tientjes. Ga het horloge na aanleiding van de bovenstaande info waarschijnlijk wel bestellen!

Dit is e’m trouwens:

Alleen neem ik die met zwarte wijzerplaat :slight_smile:

1 like

Zolang je de tekst op de wijzerplaat maar niet geloofd.

2 likes

Ik ken die text ergens van :smile:

Ga er maar vanuit dat dit horloge niet 300 meter waterdicht is inderdaad.

Doet me denken aan de Invicta 8926. Die heeft gelijkaardige wijzers.

2 likes

Lijkt wel erg veel op een bekende merk, plagiaat in een verschrikkelijke vorm.

Bwah
Het zal vermoedelijk wel binnen chronometer normen lopen :slight_smile:

voor € 25,- kun je op Nederlandse websites veel betere horloges kopen

Dat lijkt me niet :wink:

COSC normen voor een kwarts chronometer:

2 likes

Zou je mij een (web)winkel kunnen noemen? Als ik bij de gemiddelde juwelier kijk, zie ik daar rustig horloges van + €100 die met een Chinees uurwerk zijn uitgerust…

Is dit nu een roleks ?

Is een “Hommage” natuurlijk… :smile:

1 like

ok, ik dacht al dat het een homage was…

Daar wil ik het graag op houden :stuck_out_tongue_winking_eye:

Niets mis mee voor die centen. Staat iig een ‘uniek’ merk op, dus geen faker… Dit soort homages zijn er heel veel, dus waarom zou een quartz uitvoering voor €25,00 niet ok zijn? Wellicht wakkert het de honger naar een hoger segment wel aan :wink:.

1 like

Quartz - pfff… Voor die paar tientjes mag het ook in het Nederlands hoor. :wink:

Op KISH.nl heb je al een stel Casio’s vanaf € 18,- en ik weet zelfs een radiogestuurd horloge voor € 20,- te staan ( lelijk ding maar toch )