Verkoper heeft goede reviews, maar op het binnenwerk zie ik wel wat vlekjes. Ik kan echter onvoldoende beoordelen of dat past bij een horloge van bijna 50 jaar oud of dat het niet ok is. Kan iemand dat hier wel?
Verder vind ik de het horloge er goed uitzien op de foto’s, maar mogelijk zie ik wat over het hoofd. Dus als iemand nog andere aandachtspunten ziet, zijn die ook meer dan welkom.
Persoonlijk zou ik opzoek gaan naar een exemplaar met een betere kast. Dat is toch een groot onderdeel van Grand Seiko. Het mist de scherpe facetten/gepolijst en dus lichtval daarop.
Hier vandaag een GS kwarts een batterij-service gegeven (incl. reinigen kast, band, invetten pakkingen, waterdicht-test) - het polijstwerk en de scherpe randen maken zo’n GS wel af. Bij het gelinkte exemplaar is daar inderdaad niet veel meer van over. Uurwerk ziet er gewoon normaal uit voor een vintage van die leeftijd. Calculeer een servicebeurt wel in. Iemand die z’n brood er mee moet verdienen gaat daar zeker 225/250 voor rekenen.
Ik weet het niet zeker, omdat ik het niet goed kan zien, maar heeft het wat slijt door de rotor (bovenaan)? Zou kunnen duiden op een versleten rotorlager. Of is oude schade…
Kan reflectie zijn. Zie rotorlager-slijtage zelden bij Seiko’s. Bij ETA vaker; moet daar pakweg 1 op de 3 lagers vervangen. Is ook vaak te schraal gesmeerd af-fabriek. Bij Sellita trouwens ook: De vrij nieuwe Edox die ik nu draag - heb hem meteen bijgeregeld (was +22s. per dag) en het rotorlager bijgesmeerd. Sindsdien is dat onhoorbaar.