Kwaliteit vouwsluiting Breitling

Het is een onzin vraag maar toch. Een Breitling is, in iedergeval voor mij, een prijzig horloge.

Ik snap alleen niet dat de vouwsluiting van geborsteld staal zo makkelijk beschadigd cq pitjes in zitten terwijl ik uiterst voorzichtig ben. Wordt deze mening gedeeld?

Ik begrijp dat je een horloge moet dragen en dat deze kan beschadigen alleen het lijkt wel of de sluiting van mindere kwaliteit is.

Gr Marc

Zit je aan een bureau te werken? Dan heb je al meerdere malen per dag contact met een oppervlak. Ik vind het niet gek, het hoort erbij.

Dat zullen alle sluitingen hebben ongeacht het merk, dus zou het niet als mindere kwaliteit zien.
Ook 904L staal (wat Rolex in veel gevallen gebruikt) krast :slight_smile:

Neemt niet weg dat je er, zeker in het begin, goed ziek van kunt zijn als je een krasje vindt. Tenzij je @lasteraar bent, die incasseert een diepe kras opgedoken in een wildwaterbaan als een echte man!

1 like

Aan de kras te zien was het volgens mij deze glijbaan:

Maar zonder dollen. Op staal komen altijd krassen. Ik heb ook de geborstelde Breitling vouwsluiting en ja, daar zitten wat krasjes op van het deskdiven. Stoort me totaal niet. Hoewel ik zuinig ben op mijn horloges blijft het uiteindelijk een gebruiksvoorwerp.

1 like

Heb ook een Breitling maar dan gepolijst staal, overal krassen/krasjes door de jaren heen. Gebruik het ook als daily watch, maar daar is het voor toch?!
Mocht er een nieuwe komen dan zou die zijn voor weekenden en speciale gelegenheden.
Maar deze superocean draag ik ook lekker onder mijn brandweerpak :sunglasses:

1 like

Alle materialen die voor horloges gebruikt worden, krassen. Op keramiek na maar dat breekt

1 like

En zo hoort het😉

Dan is het vuurtje wel lekker snel uit!