Tje een leuk rijtje,…
Als liefhebber zou ik absoluut zeggen de IWC en JLC door kwaliteit van de uurwerken.
In de Panerai, de Omega,… zit bijna overal een ETA-uurwerk.
De Panerai zijn super, maar vanaf 3500 euro veel marketing. En als moet je de 1950-look hebben.
De prijs-prestatie ligt volgens mij al jaren bij de Omega’s top. Ook bij de Heuer.
Maar ik denk dat het ook afhankelijk is van het model. Een sporthorloge/flieger van Omega en IWC is natuurlijk robuuster dan een klassieke JLC,… Maar ook bij dit merk heb je robuuste modellen.
Dus lijkt mij het model ook bepalend.
Daarnaast denk ik dat je horloges gewoon moet dragen,… allen hebben voldoende kwaliteit.
Dan kun je nog laten gelden, welke waardevast blijft. Maar dat is bij nieuwe modellen altijd naar afwachten.
De IWC Portugieser zakt al jaren niet meer beneden de grens van 3300 als occasion.
Dat zou ik ook eens overwegen. Je kunt bij goede zaken (juwelier Burger Maastricht, Steiner,…) vaak die modellen met ca. 30% korting van de nieuwprijs kopen (1-3 jaar oud). Met garantie,… en perfecte staat.
Dan zou ik altijd het betere model kiezen als occasion i.p.v. de goedkopere nieuw.
Het zijn tenslotte allemaal horloges die makkelijk 40-50 jaar mee moeten gaan.
Succes