Een beetje met het oog op dit topic en met name deze post
https://www.horlogeforum.nl/t/quartz-leren-waarderen/286349/104?u=stefstuntpiloot
ben ik eens gaan rondneuzen wat er allemaal bestaat. Maar de meeste van deze krengen zijn of duizenden euro’s, of 41mm. Kan dat ook anders? Bestaan er hoge nauwkeurigheid quartz horloges rond de duizend die 34-38mm zijn? Voor mijn part is het een dameshorloge, zolang er geen roze nepdiamanten in zitten vind ik het best.
Mag het ook 39mm zijn ?
Ook in de “vintage” Grand Seiko serie`s zitten een aantal hoge Quartz varianten welk onder de € 1000,- worden aangeboden.
Die Yema is niet wat ik bedoel met kwaliteits quartz, maar ik zal eens naar de GS kijken. En nee, 38mm is het maximum.
Grand Seiko:
Bijv.
- SBGX0061
- SBGX009
- SBGX065
- SBGV001
Bedankt voor de tips, maar ik heb echt niets met die ontwerpen. Het is niet slecht, het laat me alleen compleet koud.
Misschien om ons te helpen jou te helpen, wat bedoel je wel met kwaliteits Quartz? Bedoel je dan VHP/HAQ Quartz uurwerken?
Is de Citizen Eco Drive caliber 0100 iets?
Ja, VAP/HAQ, precies zoals in de link die ik postte. Ik kan horloges vinden die kleiner zijn dan 38mm met die uurwerken, of ik kan ze vinden rond de €1000, maar niet allebei. Bestaan ze uberhaupt wel?
Ik heb je vorige draadje niet bekeken maar Longines heeft een uitgebreide VHP lijn met ook kleinere modellen.
Welke dan? Ik kan maar één Conquest vinden die 41mm is.
Ik denk dat een VHP/HAQ al snel rond of boven de €1000 is. Moet ik eerlijk zeggen dat ik er niet heel goed in zit.
Gaat het je om de nauwkeurigheid? Of om het uurwerk? Als (goedkoper) alternatief zou je kunnen kijken naar “gewone” Quartz uurwerken die via radio, Bluetooth of GPS gesynchroniseerd worden.
Dank! Ik moet dus gewoon naar dameshorloges zoeken. Slechte website van Longines trouwens, kan daar heel moeilijk iets op vinden.
Ik heb ook een Grand Seiko SBGV001. Er zit een 9F Quartz uurwerk in. Een vrij bijzonder uurwerk. Diameter is 37mm en ongeveer 10mm dik. Kost ongeveer €800 op dit moment. Zijn echter niet overal en makkelijk te vinden. Hieronder een aantal zelfgemaakte foto’s:
Dit model is moeilijk online te vinden inderdaad. Zie ook nergens reviews en heb 'm nog nooit in de winkel gezien. Maar gelukkig gewoon te bestellen vanaf de Longines website.
Nee aub niet doen. De banden zijn over algemeen erg smal. 14 of 16mm breed. Er zijn genoeg modellen voor mannen met een diameter tussen de 36-38mm.
Die kan ik dus nergens vinden anders dan die eerder genoemde Grand Seiko modellen.
De Longines heeft een lug width van 18, prima te doen als man.
Deze is inderdaad wel mooi. Er staan er twee op chrono24. Wel uit Japan.
Let me know mocht je de trekker overhalen voor die Longines. Ik heb al vaker overwogen om mijn 41mm VHP weg te doen en een 36mm te halen. De VHP is mijn go to horloge, maar de 41mm is me toch net altijd iets te groot geweest. Ben wel benieuwd hoe het “damesmodel” bij een man staat.
Ik volg deze graag even mee!