Kwaliteits vergelijk

Mooi, dat was eigenlijk iets wat ik graag wilde weten.

Tenslotte ben ik de kwaliteit in de loop meer gaan waarderen dan de kwantiteit.

maar ik vind eigenlijk horloges boven de 1000 euro eigenlijk al wel prijzig, om maar te zwijgen wat mijn vrouw ervan vind.

Mvg
Richard

maar ik vind eigenlijk horloges boven de 1000 euro
eigenlijk al wel prijzig, om maar te zwijgen wat
mijn vrouw ervan vind.

Onder de 1000 euro moet een Oris duiker best lukken, mits je geen probleem hebt met een gebruikt exemplaar. Kwam net voor 650 dollar een in perfecte staat verkerende small seconds tegen van de vorige generatie. Geen geld. En de nieuwe met ceramische bezel gaat ook regelmatig voor onder de 1000 dollar weg.

Over de kwaliteit is al n hoop over gezegd. Nog n kleine toevoeging/verduidelijking over de beschikbaarheid v uurwerk onderdelen. Sellita idd op basis vd bekende eta, dus behalve beschikbaarheid zullen de meeste horlogemakers en hobbyisten t uurwerk wel kennen. Dus hoeft niet naar n dure ad die bijv n coaxial naar omega moet sturen. Er zijn welliswaar sommige horlogemakers die t al kunnen, maar n 2824 of sw200 blijft voor velen n standaard klusje.

Als n oris duiker je keuze is, zie ik geen bezwaren betreft kwaliteit. T enige wat ik jammer vind v oris duikers is de aparte bandaanzet, waardoor andere bandjes er niet op kunnen.

Kijk, daar worden we wijzer van!

idd!, dit zijn goede uurwerken die zich reeds bewezen hebben.
Ze worden alom gebruikt door diverse merken in even zovele modellen.
Deze uurwerken vindt men terug in een heel breed scala met een budget range
tussen de ± 300 en 1500 Euro.
De losse uurwerkjes kosten zo rond de 100 Euro, een hele goede prijs/performance ratio.
Dan rest er slechts de afweging tussen de kwaliteit, afwerking en specificaties
van de behuizing en de persoonlijke wensen.

Grt.